Пистата в Сао Пауло е известна като Интерлагос (което буквално означава между езера и описва местоположението на трасето), но официално е кръстена на загиналия в самолетна катастрофа през 1977 г. бразилски пилот Хосе Карлос Паче. Конфигурацията там има една основна и много важна характеристика за двигателите: надморската височина. Въздухът на Интерлагос е по-разреден от обикновено и на теория мощността на моторите пада с около 10%. Това звучи драматично в известна степен, но от гледна точка на калибровката, промените не са кой знае колко големи. Трябва да се намали малко горивото, за да се запази константа съотношението въздух-бензин, но този процес е автоматизиран за която и да е от надпреварите в календара.
Голямата проверка за агрегатите в Сао Пауло идва на излизане от 12-и завой. Телевизионните кадри просто не показват реално колко стръмно е изкачването там. В комбинация с известното падане на мощността и на аеропритискането, тази секция от Интерлагос изглежда още по-дълга за пилотите. В полза на агрегатите все пак е фактът, че при по-висока надморска височина челното съпротивление също намалява и това помага за справяне с конкретните условия в Бразилия. Ситуацията обаче е еднаква за всички, така че доставчиците на двигатели просто трябва да се справят.
При разреден въздух и охладителната система работи с понижена ефективност. И макар Формула 1 да не е попадала в условия като световния рали шампионат – надморска височина от 2140 метра в отсечката Ел Кондор в Аржентина – всеки дефицит се компенсира трудно.
Косуърт в частност имат хубави спомени от Бразилия и особено от надпреварата там през 2003 г. Състезанието се проведе при пороен дъжд и бе изпълнено с куп страховити катастрофи – за щастие без сериозни последици за пилотите. В крайна сметка победител стана Джанкарло Фисикела с Джордан с двигател Косуърт. Надпреварата бе спряна принудително в 55-а обиколка след лош инцидент на Марк Уебър и жесток удар на Рено-то на Фернандо Алонсо в една от изтъркалялите се на трасето гуми от Ягуар-а на австралиеца. Организаторите тогава пообъркаха резултатите и обявиха, че пръв е Кими Райконен (Макларън), но по-късно поправиха класирането. Финландецът даде купата от Интерлагос на италианския си колега преди уикенда на Имола две седмици по-късно.