Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън, Ферари окупира първа редица на Спа

Льоклер на полпозишън, Ферари окупира първа редица на Спа

3092
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Спа-Франкоршамп

Шарл Льоклер спечели първата позиция за утрешната Гран при на Белгия, след като бе най-бърз в две от свободните тренировки и в трите части на квалификацията днес. Доминацията на Ферари в една обиколка на бързата Спа бе потвърдена с второто място на Себастиан Фетел. Германецът изпревари в края Люис Хамилтън с Мерцедес. До Люис на втори ред ще стартира съотборникът му Валтери Ботас, а зад тях се нареди Макс Верстапен. Шесто и седмо време постигнаха пилотите на Рено Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг. Те обаче са с наказания. Следващите позиции заеха Кими Райконен с Алфа Ромео, Серхио Перес (Рейсинг Пойнт) и Кевин Магнусен (Хаас).

Квалификацията започна при невероятните за Спа 29 градуса на въздуха 41 на асфалта. Пилотите на Уилямс излязоха първи на пистата. Механиците на Мерцедес пък усилено работеха по колата на Люис Хамилтън, който се удари на Фание сутринта и трябваше да бъдат сменени предното окачване, носа, пода, кормилната уредба.

Още в началото на Q1 зад колата на Уилямс-а на Роберт Кубица се появи характерният огромен облак – знак за повреда, вероятно втора за новата задвижваща система на Мерцедес след тази на Серхио Перес вчера.

Квалификацията веднага бе спряна, а това даде малко допълнително време на момчетата в Мерцедес

Часовникът бе спрян на 12:59 мин до края на Q1. Почти всички пилоти точно започваха своите опити, а тези на Алфа Ромео дори бяха вече в бързи обиколки и това обърка работата с гумите на екипите.

След рестарта Хамилтън излезе от бокса заедно с другите и се нареди на опашката в пита. Установи леки вибрации в предните си гуми след излизането си на пистата. Макс Верстапен пък отново се оплака от проблеми със задвижването, най-вероятно с ERS.

Пилотите на Ферари записаха най-добри времена, а зад тях се наредиха Ботас и Хамилтън

Те опитаха и с втора бърза обиколка, а след това сложиха нови софт и продължиха. 6 минути преди края на първата част Верстапен оставаше с 19-то време! Без Ферари всички отново бяха на пистата в последните секунди, като предимството на „червените” бе сериозно дори във втория сектор. В последната минута на Q1 Макс направи супер обиколка и записа трето време в трафик. Секунди по-късно се повреди новият двигател на Ферари в колата на Антонио Джовинаци, зад който се появи сив облак след Сурс към Червената вода. Това бе лоша новина за Карлос Сайнц, Пиер Гасли, Данил Квят – те отпаднаха от Q1 заедно с пилотите на Уилямс.

Във втората част всички отново започнаха с меките гуми софт. Отново Льоклер бе най-бърз, а Фетел втори, но германецът бе със сравнително малка разлика пред Хамилтън, който пък бе по-бърз от Ботас. Верстапен зае петата позиция пред Райконен, Рикиардо, Перес, Строл.

Следваха вторите обиколки, които да оформят групата в топ 10 за Q3. В тях обаче се отказа от участие новият пилот в Ред Бул Алекс Албон, който така или иначе е с наказание за утре за сменени компоненти и ще тръгне от дъното.

В крайна сметка от Q2 заедно с него и Джовинаци отпаднаха още Ланс Строл, Ландо Норис и Ромен Грожан

Кевин Магнусен зае 10-ото място за участие в Q3 заедно с лидерите от Ферари и Мерцедес, Даниел Рикиардо, Верстапен, нико Хюлкенберг и Перес.

Пилотите на Ферари пък още подобриха времената си с новите гуми, като Льоклер остана пред Себ и направи обиколка под 1:43 мин!

Във финалната част започна голямата игра на изтеглянето

Хамилтън една не удари Ботас в опит да остане зад него, а след това финландецът излезе доста напред на Кемъл. Преди това пък той едва не блъсна Хюлкенберг. При Ферари Льоклер пък бе пред Фетел и също не съвсем всичко излезе, защото в първите обиколки германецът се оказа с трето време зад Хамилтън. Себастиан изостана с почти 0,8 сек от съекипника си. Ботас остана с четвърто време, а пети бе Макс.

Без забавяне всички сложиха нови гуми и започнаха последните решителни обиколки. Този път Хамилтън се залепи зад Льоклер, пред Фетел. Групата се водеше от Макс, а Себастиан опита да излезе пред Люис. Битанецът си върна позицията на последния S. В крайна сметка Льоклер подобри още времето си и спечели пола. Фетел бе с рекордно преминаване на първия сектор, но лека грешка във втория го остави втори и бе бесен от трафика. Хамилтън се нареди трети, пред Ботас и Верстапен, пилотите на Рено, Райконен, Перес и Магнусен.