Гран при на Бахрейн и Сахир ще са 15-ти и 16-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2020. На пистата до Манама ще се проведат две последователни надпревари от шампионата, но на различни конфигурации. Пирели ще предостави на отборите гуми от типовете C2, C3 и C4 съответно като хард, медиум и софт. Те са с една стъпка по-меки в сравнение с миналогодишната селекция.
Гран при на Бахрейн този уикенд ще се проведе на обичайната конфигурация на пистата до Манама
Втората ще е за Голямата награда на Сахир и ще е на конфигурация, която нееднократно бе наричана овал, но всъщност не е с точно такава форма. Тя е по-къса, има 11 завоя и се очаква времето за обиколка да е под минута. Надпреварата ще е 87 обиколки – най-големия брой за цялата година.
When future team mates collide 😳💥
Just one of the moments you may have forgotten from the #BahrainGP 👀#F1 🇧🇭
— Formula 1 (@F1) November 24, 2020
Гумите ще трябва да се справят с две различни предизвикателства на една от най-абразивните настилки в календара. В първата петъчна тренировка този уикенд пък екипите ще имат за проби по два комплекта от типа C3 за 2021 г. C4 ще се тества в Абу Даби.
Alonso ⚔️ Schumacher
Time to grab the 🍿#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/7Q7IEjWywK
— Formula 1 (@F1) November 23, 2020
Състезания в Бахрейн ще има за първи път на толкова късен етап от сезона
Температурите в сравнение с началото на годината обаче са подобни, така че данните от предходни сезони ще могат да се използват. Сред обичайните за пистата Сахир рискове е пясъкът, който вятърът навява на трасето.
„Предизвикателството за Гран при на Сахир ще е различно от това на всяко друго трасе в календара“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола. „Конкретно за този старт имаме някои данни от симулации, но трябва да съберем и реална информация за износването на гумите и съответно стратегията. По-меката селекция гуми дава повече избор при стратегиите.“