Гран при на Германия е старт №11 от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Провежда се на пистата Хокенхайм, която е домакин на F1 надпревари от 70-те години на XX век. Немският кръг е организиран на още две писти – Авус и Нюрбургринг.
Гран при на Германия в числа
Дължина на пистата – 4,574 км
Брой завои – 17
Брой обиколки – 67
Състезателна дистанция – 306,458 км
Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч
Кими Райконен държи рекорда за обиколка на Хокенхайм – 1:13.780 мин, даден през 2004 г. с Макларън
Себастиан Фетел държи рекорда за обиколка в квалификация – 1:11.212 мин, даден през 2018 г. с Ферари.
В миналото пистата Хокенхайм бе известна с високата скорост и невероятните прави
Тя обаче претърпя промени и от 2002 г. надпреварата се провежда на модифицирана конфигурация, която е с доста по-различни характеристики. Пирели предоставя на отборите от Формула 1 гумите C2, C3 и C4 (съответно като хард, медиум и софт) за уикенда в Германия. Според доставчика на гуми селекцията е подобна на тази от 2018 г.
Понастоящем обиколката на Хокенхайм е смесица от по-бързи и по-бавни участъци. Трасето и настилката не са претърпели значителни промени тази година. Натоварванията на гумите и абразивността на асфалта са средни, а еволюцията на пистата в рамките на уикенда е сравнително ниска.
През миналата година стратегията бе почти невъзможна за предвиждане заради падналия дъжд
Люис Хамилтън спечели с едно спиране в бокса. Пилотът на Мерцедес единствен от състезателите в топ 6 бе с един питстоп. Макс Верстапен пък финишира четвърти, въпреки че направи три бокса. По време на състезанието излезе и кола за сигурност. Шансът за сейфти кар е около 50%.
38 degrees Celsius during FP2? ?️
Rain on the way during qualifying? ☔
Thunderstorms arriving on race day? ⛈️
Current forecast = more wild weather at Hockenheim ?#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/sqSjNJSeV2
— Formula 1 (@F1) July 24, 2019
„В продължение на доста години немският кръг се провеждаше последователно на Хокенхайм и Нюрбургринг. И макар да има някои неизвестни относно пистата, няма кой знае какви изненади по отношение на гумите. Едно от изключенията е Мотодромът – там колите тръгват и спират. Трябва да се внимава и за наклона в 12-ти и 13-ти завой. Износването е сравнително ниско и в миналото сме виждали някои доста дълги серии. И миналия сезон видяхме, че времето на Хокенхайм е трудно да се предскаже. Това ще е един от ключовите елементи, влияещи върху стратегията”, обясни спортният шеф на Пирели Марио Изола.