Гран при на Франция е осми кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Състезанието се провежда на пистата Пол Рикар, която през 2018 г. се завърна в първенството след 28-годишно отсъствие. Трасето е домакин на надпреварата от 1971 до 1990 г.
„Изискванията на Пол Рикар към задвижващите системи са подобни на тези на канадската писта. Френското трасе обаче има повече средно- и високоскоростни завои”, обясни отговарящият за двигателите технически директор на Рено Реми Тафен.
There’s an emoji for that ?#FrenchGP ?? #F1 pic.twitter.com/q2KJH5SwHF
— Formula 1 (@F1) June 19, 2019
Гран при на Франция в числа
Дължина на пистата 5,842 км
Брой завои 15
Брой обиколки 53
Състезателна дистанция 309,626 км
Ограничение на скоростта в питлейна 60 км/ч
Валтери Ботас дължи рекорда за обиколка на Пол Рикар – 1:34.225 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес
Люис Хамилтън държи рекорда за квалификационна обиколка на Пол Рикар – 1:30.029 мин, даден в Q3 през 2018 г. с Мерцедес
Пирели ще предостави на отборите от Формула 1 гуми от типовете C2, C3 и C4 – съответно като хард, медиум и софт
Селекцията е позната от стартовете в Австралия, Китай и Азербайджан.
От екипа на доставчика на гуми посочват, че приблизително една трета от дължината на пистата бе преасфалтирана. Това включва почти всички завои. Настилката е със спецификации, подобни на вече положената и от Пирели смятат, че не би трябвало да има породени от нея проблеми.
Асфалтът е доста гладък – това означава, че износването на гумите по принцип е ниско. Очаква се обаче времето да е доста топло, което може да повлияе върху протичащите в смесите процеси.
През 2018 г. преобладаващият избор за стратегия бе с 1 спиране в бокса. Той бе повлиян от ранното излизане на кола за сигурност, която води колоната в продължение на пет обиколки след старта.
„Изборът ни на гуми за предстоящия уикенд е малко по-консервативен в сравнение с миналогодишния, когато във Франция предоставихме на екипите софт, суперсофт и ултрасофт. Суперсофт вече не фигурира в гамата. Вследствие на това пилотите би трябвало да могат да поддържат по-сериозна скорост в рамките на сериите си от обиколки”, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола.