Гран при на Австрия е девети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Обиколката на пистата Ред Бул Ринг е най-късата в календара – отнема малко над минута. Трасето бе основно реконструирано и се завърна в Гран при календара през 2014 г.
The hills are alive with the sound of #F1 ? ?
The spectacular backdrop of Spielberg awaits us this weekend ⛰Round 9/21 is the #AustrianGP ??
Cover Art by Kemp Remillard ? https://t.co/mWrsHTuFQB#essereFerrari ? #SF90 pic.twitter.com/YsZsRMdrMs— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 26, 2019
Гран при на Австрия в числа
Дължина на пистата – 4,318 км
Брой завои – 10
Обиколки – 71
Състезателна дистанция – 306,452 км
Ограничение на скоростта в питлейна – 80 км/ч
Кими Райконен държи рекорда за време в обиколка – 1:06.957 мин, даден през 2018 г. с Ферари
Валтери Ботас държи рекорда за време в квалификационна обиколка – 1:03.130 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес
?️ @lance_stroll „When you look at the circuit map, it appears to be a short, simple lap. But the reality is quite different. All of the corners are a challenge & there are some big stops where you have to be really precise & confident on the brakes“#MakeItCount #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/eEyVvONNua
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) June 26, 2019
Пирели предоставя на F1 отборите типовете C2, C3 и C4 (съответно хард, медиум и софт) за уикенда в Австрия
Първите два сектора са доста бързи, докато последната част от трасето е по-бавна и технична. Правите са сравнително къси. Трафикът често е проблем. По принцип времето е топло, но близостта на Ред Бул Ринг до планина увеличава възможността за дъжд и променливо време.
Отборите най-често избират стратегия с 1 питстоп за Гран при на Австрия. През 2018 г. Макс Верстапен спечели с едно спиране, но някои пилоти предпочетоха два бокса.
„Гумите ни за Австрия са същите, които бяха на разположение във Франция. Пистата е необикновена, с много слепи завои и непредвидими фактори като времето и трафика. Шпилберг е трасе, на което преди гумите се късаха. Убедени сме, че този уикенд ситуацията ще е различна при използваните през 2019 г. смеси”, обясни спортният шеф на Пирели Марио Изола.