• Продажбите на GME бележат увеличение с 18 743 автомобила в сравнение със същия период на 2005 година
• Увеличение със 73% на продажбите на GM в Русия през 2006 година
• Моделите Corsa, Meriva, Astra, Zafira и Vivaro на Opel/Vauxhall се представят добре на пазара
• Марката Saab постига най-високите в историята си продажби в европейски и глобален мащаб
• Chevrolet поставя нов рекорд, надхвърляйки 340 000 продажби
• Cadillac увеличава продажбите си с 22% в сравнение с предходния отчетен период
• Продажбите на GM в България
Цюрих. През 2006 година, за първи път в своята история, General Motors (GM) е продал над два милиона леки и лекотоварни автомобила на територията на Европа. Рекордното число на продажбите през изминалата година е 2 002 704* екземпляра, представляващи увеличение с 18 743 автомобила (+0.94%) в сравнение с предходната година, независимо от същественото намаляване на продажбите на едро на автомобили за фирмени паркове. Пазарният дял на GM в Западна, Централна и Източна Европа възлезе на 9.2 процента. Ръстът в продажбите на марките на GM сериозно изпревари икономическия ръст в държави като Швеция, Дания, Финландия, Ирландия, Швейцария, Испания и седем от държавите в Централна и Източна Европа, както и на бързо растящия руски пазар, където GM увеличи продажбите си със 73% (+ 56 022 автомобила) в сравнение с 2005 година, достигайки 132 600 продадени автомобила.
“За нас 2006 беше преломна година – за първи път продадохме над два милиона автомобила, увеличихме едновременно с това съществено средната рентабилност на единица продукция и поставихме основите за траен растеж в бъдеще. Постигнахме всичко това, запазвайки здравословен баланс на инвестициите в чудесни нови продукти, продавайки по-добре оборудвани автомобили и намалявайки дела на нископечелившите продажби за фирмени паркове”, отбеляза Джонатан Браунинг, вицепрезидент на GM Europe, отговорен за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване.
Opel/Vauxhall продължава своето изтегляне от нископечелившия сегмент на продажбите на автомобили за фирмени паркове
През 2006 година марките Opel/Vauxhall осъществиха продажби на 1.56 милиона автомобила, с което заеха дял от 78 процента от общия обем на продажбите на GM в Европа и 7.2 процента от европейския автомобилен пазар. Стратегията на GM за намаляване на продажбите на едро на автомобили за фирмени паркове доведе до леко намаляване на общия пазарен дял с 0.4 процента, но от друга страна присъствието на марките нарасна чувствително на 14 европейски пазара. Opel удвои продажбите си в сравнение с 2005 година на пазарите в Русия, Украйна и Румъния. Astra – най-важният модел на марката, успя да реализира 515 302 екземпляра, постигайки 2.37 процента дял от европейския пазар и затвърждавайки второто си място в компактния сегмент от пазара. През 2006 година Opel/Vauxhall отново бяха водещи марки в класа на вановете с успешните модели Meriva и Zafira. Продажбите на Zafira в този период се увеличиха с 24 процента и 43 800 екземпляра в сравнение с предходната година, достигайки общо число от 226 458. Новата Corsa отбеляза над 200 000 поръчки от момента на старта на производството, а Vivaro се радваше на рекордни продажби от общо 66 100 екземпляра (+2 400 автомобила или 3.7 процента увеличение в сравнение с 2005 година).
Vauxhall задържа своето второ място в статистиките на продажбите във Великобритания с пазарен дял от 12.8 процента и 349 560 продадени автомобила през изминалата година. Изключително добри пазарни резултати даде стратегическото решение на марката за оттегляне от по-малко печелившия пазар на фирмени автомобили – с пазарния си дял от 9.4 процента Vauxhall постигна своя най-висок дял в продажбите на дребно от 1998 година насам.
Saab постига рекордни продажби в Европа
Saab постигна рекорд в историята си, като осъществи общо 90 502 продажби през 2006 година, с което съществено надмина предишното си най-добро постижение от 80 981 през 2000 година. В сравнение със същия период на 2005, Saab отбеляза увеличаване на броя на продажбите с 10.3 процента, равняващи се на 8 439 автомобила. В глобален мащаб, през миналата година Saab продаде рекордния брой от 133 200 автомобила – с 900 екземпляра повече от предишния абсолютен рекорд, датиращ от 2000 година и с 5.4 процента повече от реализираните през 2005 година продажби. Saab постигна рекордни резултати на пазарите в Испания, Белгия и Канада, а на местния шведски пазар марката отбеляза 25 607 продажби, което означава ръст от 4 334 екземпляра или увеличение от 20.4% в сравнение с предходния отчетен период. През 2006 година Saab бе и водещата марка на европейския пазар по отношение на продажбите на автомобили, използващи етанол-бензиново гориво Е85.
Chevrolet постига рекордни продажби от общо 340 000 автомобила
Годишният ръст на марката Chevrolet надмина 15 процента, с което най-продаваната марка на GM достигна продажби от 341 612 екземпляра и пазарен дял от 1,6 процента в Европа (през 2005 пазарният дял на марката бе 1,4 процента). В тези числа се включват около 48 800 автомобила, произведени от съвместната компания GM AVTOVAZ и в американските заводи на GM, както и 292 800 екземпляра, внесени от Южна Корея – с 21.5 процента повече, отколокото през 2005 година. През 2006 основният регион на нарастване на продажбите отново бе Централна и Източна Европа с общо число от 188 000 автомобила и общо нарастване на пазарния дял до 33.5 процента. В Русия марката Chevrolet продаде над 111 400 автомобила, близо 43 300 от които бяха дело на GM-AVTOVAZ и американските заводи на GM в сравнение с 67 000 автомобила през предходната година. Отлични пазарни резултати бяха регистрирани в Германия (23 486 автомобила, +13 процента), Италия (36 750 автомобила, +5.3 процента), Испания (28 410 автомобила, +4.9 процента), както и на някои по-малки пазари като тези в Швейцария (над 3 155 автомобила, +12.2 процента), Норвегия (1 121 автомобила, +9 процента) и Ирландия (2 139 автомобила, +8.2 процента). През 2007 година половината от гамата на Chevrolet за първи път ще се предлага с дизелови двигатели.
Европейските продажби на Cadillac се увеличиха с 22 процента
Луксозната марка Cadillac отбеляза увеличение на продажбите от 22 процента през 2006 година, постигайки 3 272 продажби в отчетния период. Corvette също се представи добре в своята пазарна ниша с продажби от 1 257 автомобила през 2006 година. HUMMER почти утрои продажбите на моделите H2 и H3, достигайки 1 848 автомобила в сравнение с 622 през 2005 година.
Продажбите на GM в България
Представен от марките си Opel, Chevrolet и SAAB на българския пазар, GM завърши 2006 година с 12,52% пазарен дял и се класира на 1-во място с продадени общо 5 335 леки и лекотоварни автомобили. В сравнение с миналата година продажбите на GM нараснаха с 1 347 автомобила, а нарастването на пазарния дял на компанията беше с 0.59 процента.
Значителен ръст в продажбите отчете Chevrolet: В сравнение с 2005 година продажбите на Chevrolet нараснаха с 48% (през 2006 – 1725 автомобила, през 2005 – 1163 автомобила). С пазарен дял от 4,05 процента Chevrolet се нарежда на 9-то място в списъка на най-продаваните 10 марки на пазара. През 2006 година Aveo седан беше най-успешният модел в гамата на Chevrolet за България, заемащ 53,5% от общите продажби на марката или 923 автомобила. Нещо повече, моделната гама на Aveo, включително версиите 3 и 5 врати с продадени 1 098 автомобила се нареди на 3-то място в сегмента на малките автомобили. Изключително успешна беше премиерата на първия SUV модел в гамата на Chevrolet за Европа – Captiva. Само за 3 месеца от началото на продажбите на Captiva бяха регистрирани 153 автомобила.
Миналата година беше една от най-успешните години и за Opel в България. С общо продадени 3 583 автомобила и пазарен дял 8,41 процента Opel се класира на 4-то място в списъка на 10-те най-продавани марки. В сравнение с 2005 г., през миналата година Opel отчете 27% нарастване на продажбите, което се дължи главно на силното присъствие на моделите Astra, Corsa и Zafira на пазара. Много успешна беше премиерата на новата Corsa, която само за 3 месеца от началото на продажбите си зае 13,5% от общите продажби на Corsa.
През 2006 година SAAB отбеляза огромен ръст от 285 процента в продажбите си в сравнение с предходната година и постави началото на едно обещаващо присъствие на българския пазар.
General Motors Corp. (NYSE: GM) е най-големият автомобилен производител в света и глобален лидер по отношение на продажбите през последните 75 години. Компанията е основана през 1908 година, а днес в нея работят около 318 000 служители по цялото езмно кълбо. GM има производствени мощности в 33 държави, а автомобилите от марките на компанията се предлагат на 200 пазара. През 2005 година, GM отбеляза продажби на 9.17милиона леки и товарни автомобили в глобален мащаб, с което регистрира ръст от 2 процента и записа второто по обем на продажбите постижение в своята история. В Европа GM продава автомобили от марките Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette и Hummer на над 30 пазара. Компанията разполага с общо 11 производствени и монтажни предприятия в осем европейски страни, в които работят около 62 500 служители. GM притежава и една от водещите финансови компании в света – GMAC Financial Services, която предлага финансови и застрахователни услуги в областта на бизнеса, движимото и недвижимо имущество.