Според Тимо Глок правилата за 2009 година са направили изпреварванията дори по-трудни спрямо преди.
Една от основните цели на новите правила – включително и внедряването на KERS и радикалните аеродинамични форми – бе да спомогнат за изпреварванията.
Но след последната неделя в Австралия пилотът на Тойота подчерта, че преследването на друг автомобил е било дори по-трудно.
„Направо е невероятно колко много аеродинамично притискане губех зад него (Фернандо Алонсо)” – каза германецът.
„Зад Кими и Ферари-тата ми бе малко по-лесно, но с Фернандо нямах никакви шансове и всеки път, щом го приближавах, губех притискане” – добавя Глок.
Същевременно незадължителното внедряване на KERS означава, че някои коли могат да разполагат с тези допълнителни 80 к.с. в дадени моменти от обиколката, докато други – като Тойота – не могат.
27-годишният Глок разкри: „Всеки път, когато бях зад кола, бях зад кола с KERS и губех притискане. И точно когато се доближавах повече, те натискаха бутона за KERS и шансовете ми се изпаряваха.”