Единайсет световни и европейски премиери, мащабна екологични програма
GM: нов автомобил с горивни клетки HydroGen4, електромобил Volt
Инвестиции за повече от 700 милиона евро в нови двигатели и трансмисии до 2012 година
Opel/Vauxhall: Концептуален електромобил, програма ecoFLEX, нова Agila
Chevrolet: Ново поколение Aveo, забележителен дизайн на HHR
Saab: Ново поколение 9-3 с топмодел в лицето на Turbo X
Cadillac: BLS Wagon, ново поколение на луксозния седан Cadillac CTS
Corvette: По-висока мощност за версиите купе и кабриолет
HUMMER: H2 е звезда във филма “Transformers”
По същество, екологичната стратегия на General Motors Europe е насочена към намаляване на емисиите на CO2 в краткосрочен и представяне на нови системи за задвижване в дългосрочен план. Целта е клиентите да получат автомобили, които да могат да работят на базата на различни енергийни източници. “Многоцелевият подход включва ускоряване на разработките на електрозадвижвани возила, форсиране на усилията за замяна на петролните горива и увеличаване на ефективността на бензиновите и дизелови двигатели,” изтъква Карл-Петер Форстер, президент на GME. Само през следващите пет години GM Europe ще инвестира сума в размер на 700 милиона евро в нови двигатели и трансмисии, като първите такива модели ще могат да се видят на IAA. Карл-Петер Форстер допълва: “Изненадата на Opel на тазгодишното изложение IAA символизира и многообразието на нашата екологична програма. Концептуалният автомобил съчетава електрозадвижване и турбодизелов двигател по фундаментално различен начин от показваните досега хибридни системи.”
Сред акцентите в насочената към опазване на околната среда стратегия на General Motors са и два автомобила, които отбелязват своите европейски премиери във Франкфурт – автомобилът с горивни клетки HydroGen4 и електромобилът Volt.
GM HydroGen4: Крачка напред към дългосрочната цел “Нулеви емисии”
GM HydroGen4 е европейската версия на Chevrolet Equinox Fuel Cell. През есента на 2007 година първите екземпляри от този модел с горивни клетки – планира се общо по света броят им да достигне 100 – ще започнат да се движат по пътищата в САЩ. Модулът от горивни клетки на HydroGen4 се състои от 440 последователно свързани елемента, а мощността на цялата система възлиза на 93 кВт. Благодарение на синхронния електродвигател със 73 кВт/100 к.с. ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за около 12 секунди. Максималната скорост на автомобила с предно предаване е около 160 км/ч.
GM Volt: Изцяло електрическо задвижване в средносрочен план
GM Volt е добър пример за това как би могъл да изглежда един автомобил с ниско ниво на емисиите в средносрочен план. Tози концептуален автомобил използва електросистемата за задвижване E-Flex на General Motors и се движи само с електроенергия. Допълнителният ДВГ на борда служи само за генериране на допълнително електричество с цел увеличаване на автономния пробег.
Стратегията E-Flex се основава на съчетаването на различни системи за задвижване в една автомобилна архитектура в зависимост от това кой енергиен източник е на разположение в съответния район. Концептуалният модел вече бе представен в две други версии – на автомобилното изложение в Детройт през януари 2007 година автомобилът дебютира с 1.0-литров, трицилиндров бензинов турбодвигател, пригоден за използване на гориво E85 (смес от 85% етанол и 15% бензин), а на изложението в Шанхай през месец април 2007 година GM представи електроавтомобила във версия със система от горивни клетки, захранвани с водород.
Opel на IAA: програма ecoFLEX и нова Agila
Версиите ecoFLEX отразяват нова екологична стратегия
Световна премиера на новия Opel Agila във Франкфурт
Vectra и Signum са сериозно модернизирани за следващата моделна година
Част от екологичната програма на Opel включва представянето на версии ecoFLEX с ниско ниво на емисиите във всички едросерийни модели в гамата на Opel/Vauxhall. Tези версии ще съчетават икономичността и удоволствието от шофирането с ниски нива на емисиите на CO2. Премиерният модел в гамата ecoFLEX на Opel/Vauxhall е Corsa 1.3 CDTI, който отделя само 119 гр/CO2 на един километър пробег. Corsa ecoFLEX ще дебютира на IAA 2007 и ще се предлага на пазара от 2008 година.
Природният газ е друго алтернативно гориво. В момента Opel предлага два фабрични модела, използващи тази изключително екологично съобразна и икономична форма на задвижване – Zafira CNG и Combo CNG (Compressed Natural Gas) консумират само 5.0, респ. 4.9 кг природен газ на 100 км и отделят в атмосферата едва 138/133 гр CO2/км. Емисиите от CO2 на седемместната Zafira CNG възлизат на едва 20 гр на пътник на километър.
Новата Agila – приветлива, динамична, гъвкава
Конструкция – пет врати и пет пълноценни седалки
Функционалност – гъвкав благодарение на множество практични детайли
Дизайн – балансирани пропорции, отчетлива линия
Силово предаване – два бензинови двигателя, един турбодизел, автоматична трансмисия
Със своите пет врати и пет места, новият Opel Agila е не само практичен като своя предшественик, от който бяха продадени над 440 000 екземпляра, но и с много по-динамичен дизайн. Малкият гъвкав модел на Opel ще отбележи своя пазарен дебют през пролетта на 2008 година. Той се отличава с балансирани пропорции, меки форми и отчетлива графика на страничния силует. Пътниците продължават да седят високо и в изправена стойка, но линията на покрива е динамично снижена и вече прелива в плавна дъга към задната част. Това спомага за постигане на коефициент на аеродинамично съпротивление от 0.35 – относително ниска стойност за автомобил с тези размери. Новото издание на градския автомобил вече е с 20 сантиметра по-дълго и с шест сантиметра по-широко, но със седем сантиметра по-ниско от своя предшественик.
Базовият двигател е с почти еднолитров работен обем, трицилиндров агрегат с четири клапана на цилиндър и мощност 48 кВт/65 к.с. 1.2-литровият четирицилиндров бензинов двигател е с мощност 63 кВт/86 к.с. и се предлага за първи път с автоматична трансмисия. Най-икономичният двигател в гамата на Agila е 1.3-литровият турбодизел със система за директно впръскване common-rail и максимална мощност 55 кВт/75 к.с.
Моделна година 2008 – по-голям избор и по-богато оборудване
Opel влиза в новата 2008 моделна година с множество нововъведения и представя свежа и модерна гама от модели. Най-важните допълнения включват значително по-високото ниво на оборудването на моделите Vectra, Vectra Caravan и Signum. Топмоделите Vectra OPC и Vectra Caravan с 206 кВт/280 к.с. за първи път се предлагат и с шестстепенна автоматична предавателна кутия. Версията Corsa GSi със 110 кВт/150 к.с. запълва празнината между Corsa Sport и Corsa OPC в гамата на Corsa.
Сред другите новости са:
Corsa 1.3 CDTI вече се предлага с трансмисия Easytronic
Antara 2.0 CDTI разполага с мощност 127 к.с. и филтър за твърди частици
Нови алуминиеви колела, по-разнообразни инфоразвлекателни системи, свежи цветове
Chevrolet на IAA 2007 – Повече модели, повече емоции
Световна премиера на Chevrolet Aveo хечбек
Германска премиера на Chevrolet HHR
С модели като трите пъргави мини-студии, световната премиера на Aveo и вълнуващият дизайн на HHR, на Автомобилния салон във Франкфурт (IAA 2007) марката Chevrolet ще демонстрира своето истинско многообразие. Акцентът под формата на новия хечбек Aveo ще бъде придружен от популярни, икономични и изключително отговорни към опазването на околната среда модели с LPG. Представителствата на Chevrolet в няколко страни (напр. Белгия, Германия и Холандия) предлагат множество модели с LPG и възможност за допълнително инсталиране на газови уредби в бензиновите модели на марката.
Световна премиера на новия Chevrolet Aveo хечбек
Най-съществените моменти в наследника на Kalos, който ще дебютира на IAA са страхотната външност, интериорът от висока класа и новият, още по-ефективен бензинов двигател. Подобно на своя събрат с каросерия тип седан, новият хечбек ще носи името Aveo на всички пазари в Европа. Продажбите ще стартират през месец март 2008 година.
Хечбекът Aveo се отличава с новите елементи в дизайна на Chevrolet, сред които голямата, хоризонтално разделена радиаторна решетка с напречна лайсна в цвета на купето и разположена в средата емблема на марката. Aveo предлага избор от два бензинови двигателя – нов 1.2-литров агрегат с два горноразположени разпределителни вала и мощност 84 к.с., както и познатия 1.4-литров двигател, който вече развива 98 к.с. и може да бъде съчетан с автоматична трансмисия.
Германска премиера – забележителният Chevrolet HHR
Със своята необичайна ретро външност, напомняща едновременно за хот род и класически Corvette, новият HHR е абсолютно уникален продукт в компактния сегмент от пазара. Впечатляващата външност на HHR е вдъхновена от класическия Chevrolet Suburban. Това личи особено във високата линия на покрива на автомобила с четири врати и голям заден капак, както и в подчертаните форми на калниците, напомнящи изключително модерния за 1949 година Chevy Suburban – първият многофункционален автомобил на своето време. За да допълни внушителната, но свежа цялостна осанка на HHR, Chevrolet избра за задвижващ агрегат голям по кубатура 2.4-литров четирицилиндров двигател с мощност 175 к.с.
Saab на IAA – 30 години турботехнологии
Ново поколение 9-3 с прогресивна и агресивна стилистика
Спортно специално издание Turbo X
Водеща позиция в “Flexfuel”-сегмента на европейския пазар
През месец септември 1977 година, Saab изненада автомобилния свят, представяйки на IAA своя първи модел с турбокомпресор. Точно 30 години по-късно, шведската престижна марка отбелязва годишнината с модела Turbo X – най-мощният автомобил в историята на Saab и топ-модел в гамата на изцяло обновения като дизайн модел 9-3. Акцентът е поставен също и върху водещата позиция на Saab с тяхната гама от модели BioPower в бързорастящия “Flexfuel”-сегмент на европейския пазар.
Турбогодишнина – Turbo X “Black Power”
Шведската престижна марка отбелязва своята 30-годишнина в сферата на турботехнологиите с представянето на модела Turbo X. Изцяло черният Turbo X е специално спортно издание, чийто дизайн напомня за легендарните черни Saab 99/900 turbo. Новият 9-3 Turbo X ще се предлага в лимитирана серия в качеството си на топмодел в гамата и ще се отличава с усъвършенствана система за двойно предаване, мощност 206 кВт/280 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, благодарение на които поставя нов рекорд за марката – Turbo X се нуждае от едва 5.7 секунди за ускорението си от 0 до 100 км/ч.
Световна премиера – първа публична поява на новата гама 9-3
След модернизацията на интериора през 2007 година, сега гамата на успешния модел Saab 9-3 получава нова външност и физиономия, които допълват модификациите в конструкцията и технологиите на новото издание. Моделът 9-3 вече се отличава с прогресивен и агресивен външен вид, вдъхновен от скандинавските традиции на марката Saab и харесвания от публиката концептуален модел Aero X.
Най-важните детайли на Saab 9-3:
Забележителна външност с изцяло ново, характерно оформление на предницата, както и нова стилистика на страничния силует и задната част. Налице са типичните за Saab зони около фаровете с вид на „вежди”, черупковидно оформление на торпедото, нови брони, извити разширения на праговете и „заскрежен” дизайн на задните светлини
1.9-литров турбодизелов двигател с двустепенен турбокомпресор и мощност 132 кВт/180 к.с.
Два мощни BioPower модела (E85 Flex-Fuel) със 129 кВт/175 к.с. и
147 кВт/200 к.с.
Cadillac, Corvette и HUMMER на IAA – световна премиера на BLS Wagon
BLS Wagon – първият модел комби на Cadillac
Cadillac BLS Flexpower със задвижване с E85 с биоетанол
1.9 TiD – модерен високотехнологичен дизелов двигател за модела BLS
Cadillac CTS – ново поколение на луксозния седан
Corvette C6 – по-висока мощност за купето и кабриолета
Новият Cadillac BLS Wagon е звездата на щанда на Cadillac.
Луксозната американска марка представя на посетителите на IAA и новото поколение на седана CTS, версията BLS Flexpower както и откритата и закрита версия на Corvette с увеличена мощност. Феновете на новия филм “Transformers” ще бъдат впечатлени от HUMMER Autobot Rachet. В експозицията е включена също пълната гама за новата моделна година 2008, сред която луксозния седан STS, кросовър-модела SRX, пълноразмерният SUV Escalade и мощния роудстър XLR-V.
Cadillac BLS Wagon: Също с екологичен двигател с биоетанол
Новият BLS Wagon е не само първият комби автомобил на Cadillac в над 100-годишната история на марката, но с двата си нови двигателя марката навлиза в нова ера по отношение на алтернативните източници на енергия. Предлага се с нов 2.0-литров Flexpower агрегат, който използва екологичното E85 (биоетанол) гориво, както и с 1.9-литров двуструен турбодизелов двигател с мощност 132 кВт/180 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент.
Cadillac CTS – ново поколение на модела през 2008
Новият Cadillac CTS се отличава със своя прогресивен дизайн, мощни двигатели, интелигентни технологии и качество на изпълнението от най-високо равнище. Както самоуверената външна осанка, така и ръчно изработеният интериор на CTS продължават стилистичните традиции на Cadillac и отбелязват промяна в класа на иначе доста консервативно оформените луксозни седани. Задвижването на динамично ориентирания модел се осигурява от два модерни бензинови V6 – 2.8-литров мотор и нов 3.6-литров агрегат с директно впръскване и променливо управление на газоразпределението.
Corvette – нов V8 с още по-висока мощност
Corvette навлиза в новата моделна година 2008 с увеличен работен обем на двигателя V8 “LS3 small block”, който вече разполага с 6.2 литра. Алуминиевият двигател постига максимална мощност от 321 кВт/436 к.с. и максимален въртящ момент от 586 Нм (предварителни стойности). Комбинацията от LS3 и предлаганата по желание шестстепенна автоматична трансмисия е най-бързата автоматична версия на Corvette в историята на модела – ускорението от 0 до 96 км/ч (0-60 мили в час) отнема само 4.3 секунди, а максималната скорост на автомобила възлиза на 306 км/ч. Инженерите на GM са направили промени и по ходовата част и интериора на шестото поколение на Corvette.
HUMMER H2 – филмова звезда в “Transformers”
Героят на HUMMER H2 в новия филм “Transformers” превърна SUV-модела в истинска филмова звезда и със сигурност ще впечатли всеки почитател на американската култова марка. На IAA ще бъдат прожектирани сцени от филма, в които аварийният модел на HUMMER H2 се трансформира в “Autobot Rachet”.