Мерцедес определено е във възход. Въпреки малшанса на Михаел Шумахер, който трудно успява да завърши състезание през този сезон, резултатите на неговия колега Нико Розберг показват точно това. Живеещият в Монако германец е на пето място във временното класиране и изостава със 17 точки от водача Фернандо Алонсо. Той е и пилотът спечелил най-много точки от Китай насам.
Бившият технически директор на Джордан, Гари Андерсън, смята че знае, как Мерцедес успя да направят голям скок за кратко време след слабия старт на сезона.
„Михаел Шумахер и Нико Розберг на първо и трето място на квалификацията в Монако е резултат на много, много работа“, обяснява ирландецът пред ВВС.
Между състезанията в Бахрейн и Испания екипът от Бракли ускори развитието на F1 W03 и на тестовете в Муджело бяха изпробвани много нови части.
„Не става дума за дребни детайли“, обяснява Андерсън. „Говорим за широко обхватно преработване на колата.“
Тук трябва да спомененм: нов нос, нови кутии на радиаторите, които отвори отпред са поставени по-ниско, и нова скоростна кутия. Именно последният детайл се смята като ключов за възходящия тренд. Смята се, че именно трансмисията е била решението на един хроничен за Мерцедес в последните години проблем, а именно прекомерното износване на гумите.
„По-леката скоростна кутия помага на Мерцедес в два аспекта, за да се реши най-сериозния проблем – износването на гумите на задната ос. Тя намалява тежестта там и дава възможност да бъде променена геометрията на задното окачване, като по този начин се повишава стабилността на задната ос.“ (За специфичното задно окачване на Мерцедес ClubS1 публикува специален материал на Крейг Скарбъро в края на миналата година).
На Андерсън е направило впечатление, че на Муджело и в Испания различните елементи са били разделени на двете коли, докато в Монако всички новости са били монтирани на двете коли.
Промените са били толкова сериозни, че Мерцедес е трябвало отново да издържи всички краш тестове.
„Това само показва, решителността на Мерцедес да постигне успех. Също така обаче ни дава и възможност, да видим с какво невероятно темпо се развиват топ тимовете във Формула 1.“