Себастиян Фетел от екипа на Ферари спечели без особени проблеми състезанието за Голямата награда на Сингапур. Германецът остави зад себе си Даниел Рикиардо от отбора на Ред Бул и съотборника си Кими Райконен. Едва четвърти се класира Нико Розберг с Мерцедес, чийто съотборник Люис Хамилтън пък отпадна заради технически проблем, но въпреки това продължава да води в класирането при пилотите.
Пети на пистата Марина Бей завърши Валтери Ботас (Уилямс), пред Данил Квят (Ред Бул), Серхио Перес (Форс Индия), Макс Верстапен и Карлос Сайнц от екипа на Торо Росо, а последното място в точките остана за Фелипе Насър (Заубер).
Пилотите на Мерцедес имаха проблеми с електрониката преди началото на надпреварата, които можеха да доведат до трудности при потеглянето. Инженерите на отбора се опитваха да направят всичко, за да отстранят тези проблеми.
Състезанието започна при температура от 30 градуса на въздуха и 37 градуса на асфалта.
Въпреки първоначалните проблеми пилотите на Мерцедес потеглиха без особени проблеми, а размествания в челото не настъпиха. Фетел поведе, пред Рикиардо, Райконен, Квят, Хамилтън, Розберг и Ботас. Маса бе осми, след като Макс Верстапен не успя да потегли, а зад него на девета и десета позиция се наредиха пилотите на Форс Индия, Нико Хюлкенберг и Серхио Перес.
Фетел поведе с цели три секунди още след първата обиколка. Зад него Райконен бе на секунда от Рикиардо, а толкова бе дистанцията между финландеца и четвъртия Квят. Хамилтън вече бе на повече от седем секунди от водача.
Четири обиколки след началото преднината на Фетел вече бе повече от 5 секунди пред Рикиардо. Розберг имаше проблеми със спирачките, след като инженерите му установиха, че температурата на предната лява е прекалено висока, което водеше до заключението, че може да има запушване на кутията за охлаждане.
В осмата обиколка Рикиардо успя да стопи известна част от изоставането си, като вече бе на 4,8 сек зад Фетел. Зад него обаче Кими Райконен правеше всичко възможно да го настигне, движейки се на 1,5 сек.
В десетата обиколка започнаха първите спирания в бокса, но те бяха на пилотите извън топ 10, които с три спирания щяха да се опитат да минат напред.
Рикиардо успяваше да намали още преднината на Фетел, която в 12-ата обиколка бе вече 3,6 сек.
В същото време Квят влезе за смяна на гуми и слагайки супер меки излезе
В 13-ата обиколка Маса излизащ от бокса се удари с Хюлкенберг на втори завой и това предизвика появяването на виртуална кола за сигурност. Фазата бе използвана от пилотите в челото да направят своите спирания в бокса.
Това не доведе до сериозни размествания в челото. Фетел продължи да води, следван от Рикиардо и Райконен. Хамилтън и Розберг бяха успели да минат пред Квят, а Ботас бе седми пред Перес. За разлика от първите трима, пилотите на Мерцедес бяха сложили меки гуми.
Маса мина през бокса за да бъде направена проверка на колата му след удара с Хюлкенберг.
В 15-ата обиколка се появи истинска кола за сигурност, за да може маршалите на пистата да изчистят напълно трасето.
Надпреварата бе подновена в 19-ата обиколка без размествания в челото. Фетел продължаваше да води пред Рикиардо, Райконен, Хамилтън, Розберг и Квят.
Първите трима успяваха да се откъснат напред, като разликата помежду им бе под секунда, докато Хамилтън и Розберг изоставаха заради по-твърдите си гуми.
След разследване на стюардите стана ясно, че Хюлкенберг е наказан с изместване на три места назад за състезанието в Япония, което до голяма степен бе изненадващо предвид факта, че той бе с половин кола пред излизащия от бокса Маса и видимостта му бе далеч по-ограничена от тази на бразилеца.
Разликите в челото оставаха минимални, а Квят се опитваше да атакува Розберг, който не успяваше да следва темпото на своя съотборник Хамилтън.
В 25-ата обиколка Хамилтън се оплака от липса на достатъчно мощност и за кратко време загуби шест позиции.
Фетел от своя страна най-накрая реши да даде газ и само за един тур успя да натрупа 2 секунди спрямо Рикиардо. В следващата 26-а обиколка Фетел успя да увеличи още преднината си и тя да достигне 3,5 сек. Германецът продължаваше да прави обиколки с около 0,6 сек по-добри от тези на австралийския си опонент. Райконен също бе изостанал спрямо пилота на Ред Бул и бе на 2,8 сек зад него.
Маса се прибра в 30-ата обиколка след проблем с електрониката, а Хамилтън дискутираше с отбора си, дали не е по-добре да се откаже, за да запази ресурса на задвижващата си система за Япония.
В 33-ия тур Хамилтън се прибра в бокса и състезанието за него приключи. В същата обиколка Квят мина през бокса за своя втори стоп и с известно забавяне заради проблем със задна дясна гума се върна девети на пистата.
Фернандо Алонсо също отпадна в надпревара, в която точките изглеждаха напълно възможни за него.
В челото 36-обиколки след началото Фетел водеше с 4,2 сек пред Рикиардо, който от своя страна имаше 5,6 сек преднина пред Райконен. Розберг бе четвърти на повече от 20 сек от върха. Ботас бе пети, а Квят успя да се добере отново до шестата позиция след влизане в бокса на Перес и Насър и след като изпревари Бътън, който в момента бе седми.
В 37-ата обиколка на пистата излезе отново кола за сигурност, след като на трасето се появи човек! Първите петима влязоха в бокса за смяна на гуми, като от това спечели Квят, чието изоставане се стопи. Руснакът остана шести, а зад него се наредиха Перес, Грожан, Малдонадо и Бътън, направи последно спиране в бокса.
В 41-ата обиколка състезанието бе подновено, като Фетел отново поведе без особени проблеми пред Рикиардо, Райконен, Розберг, Ботас, Квят, Перес и Грожан. Борбата за деветото място между Малдонадо и Бътън обаче завърши със счупено предно крило за пилота на Макларън.
Англичанинът очаквано загуби позиции, но същото се случи и с Малдонадо, който бе изпреварен от пилотите на Торо Росо.
В челото в 43-ата обиколка Фетел водеше с 2,5 сек пред Рикиардо, който от своя страна имаше аванс от 1,6 сек пред Райконен. Розберг бе четвърти на секунда от финландския пилот на Ферари, а Ботас и Квят заемаха пето и шесто място.
След като се справи с Малдонадо скоро сблъскалия се с проблеми на старта успя да изпревари и съотборника на венецуелеца Грожан и да излезе на осма позиция в 46-ата обиколка. Скоро същото направи и Сайнц, макар и значително по-грубо от съотборника си. Така испанецът излезе девети, а пилотът на Лотус вече бе десети.
С приближаването на края на състезанието разликите между пилотите се стабилизираха. В 52-ата обиколка Фетел водеше с 2,7 сек пред Рикиардо, Райконен бе трети с пасив от 5,8 сек спрямо втория. Розберг от своя страна бе на повече от 5 сек зад Райконен, а Ботас бе на толкова от германеца. Шести бе Квят, следван от Перес и Верстапен, които единствени водеха сериозна битка помежду си. Сайнц и Грожан пък заемаха последните места в топ 10.
Бътън отпадна и по този начин Макларън записа пореден провал през този сезон.
До края сериозни размествания не настъпиха с изключение на това, че Фелипе Насър успя да се пребори с Ромен Грожан за последното място в точките. Така Фетел се поздрави със своята трета победа за сезона и четвърта в Сингапур. Рикиардо трябваше да се задоволи с второто място, а Райконен остана на последното място на подиума. Нико Розберг завърши четвърти, като намали изоставането си в класирането при пилотите спрямо своя съотборник Люис Хамилтън. Ботас се класира пети, следван от Данил Квят, Серхио Перес, Макс Верстапен, Карлос Сайнц, а последната точка остана за Фелипе Насър.
Така Хамилтън продължава да води в класирането при пилотите с преднина от 41 точки пред Розберг, а Фетел е трети на едва осем точки зад своя сънародник. При конструкторите Мерцедес продължава убедително да води пред Ферари.