Начало Рали Готшалк: Метеорологичният екип дава данни на пилотите, за да изберат гумите си

Готшалк: Метеорологичният екип дава данни на пилотите, за да изберат гумите си

38
0

Тимо Готшалк е немски навигатор, който понастоящем е в метеорологичния екип на Фолксваген в световния рали шампионат (WRC). Той печели рали Дакар през 2011 г. заедно с Насър ал Атия, след като дебютът му в състезанието е в категорията на камионите с Дитер Депинг (през 2007 г.). През 2012 г. е копилот на Сеп Виганд в IRC (Intercontinental Rally Challenge). Завръща се на Дакар с Карлос Сайнц през 2013-на, а сега е във WRC.

– Какво точно анализира метеорологичният екип на Фолксваген и откъде получавате данни и информацията си?

– Имаме хора по отсечките, които мерят температурата на настилката, на въздуха, скоростта на вятъра. Наглеждат небето – буквално, измерват силата на дъжда, наблюдават колко са мокри и кални пътищата, проверяват състоянието на коловозите след първо преминаване. Аз получавам всички и данни и ги въвеждам в един формуляр. След това метеорологът ни Силке Хансен ги използва, за да направи прогнозата си.

– Колко важен е метеорологичният екип за рали Великобритания?

– Един от ключовите фактори в тази надпревара е изборът на гуми – твърди или меки. Пилотите трябва да знаят какво ги очаква в отсечката, за да решат кои искат – какви са температурите, колко е мокро или кухо? Нашият екип им предоставя тази информация.

– Тазгодишното рали Великобритания ще се състои две седмици по-рано в сравнение с миналия сезон. Как ще се отрази това на отсечките?

– Би трябвало времето да е малко по-приятно и да не е толкова студено, колкото бе миналата година. Температурата на почвата също може да е малко по-висока. Две седмици обаче не са толкова голям период от време – времето може да е съвсем същото като преди почти 12 месеца. В Уелс то по принцип е много променливо и трудно за предвиждане. В рамките само на седмица могат да се изживеят всичките четири сезона.