Люис Хамилтън спечели великолепна победа в Гран при на Китай, като води от старта до финала пред своя съотборник в Мерцедес Нико Розберг, чийто опити да намери начин да надделее в поредната битка между тях останаха напълно безрезултатни. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен, като този път те нямаха нужното темпо и работа с гумите, за да имат възможност да се конкурират със Сребърните стрели. Напълно според моментното съотношение на силите и характеристиките на пистата край Шанхай следващите две места заеха състезателите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас, а зад тях в точките влязоха още Ромейн Грожан, Фелипе Наср, Даниел Рикиардо и Маркус Ериксон.
Температурата на асфалта бе с 4-5 градуса по-висока от вчера и се очакваше меките гуми да издържат само няколко обиколки, но пък бяха по-бързи с цяла секунда и половина. Само Карлос Сайнц и Данил Квят бяха пилотите, избрали да стартират с по-твърдите гуми.
При излизането на стартовата решетка Хамилтън и Фетел едва не се удариха на изхода на пита, като според Люис Себастиан нарочно го притисна, но всичко се размина.
На старта Люис поведе уверено пред Нико, а след серия от битки в първите завои зад Мерцедес-ите се наредиха Фетел и Райконен. Кими започна отлично състезанието и изпревари Маса и Ботас, който тръгна чудесно и изпревари Фелипе в първия завой, но след това загуби позицията си.
Зад тях си проби път напред Грожан след изпреварване на Наср, следваше вторият Заубер на Ериксон, атакуван от втория Лотус на Малдонадо. До осмата обиколка и двата Лотус-а бяха пред двата Заубер-а и подреждането бе – двата Мерцесес-а пред двете Ферари, двата Уилямс-а, двата Лотус-а и Заубер-ите. На позиция зад тях в началото бе Квят, който се пребори в мелето със съотборниците от Торо Росо и Рикиардо, който не можа да стартира добре и потъна до 16-ата позиция. Младият Сайнц пък се завъртя още във втория тур със студени гуми помоли да не му говорят в завой. С твърдите си гуми Квят бързо изостана и бе настигнат дори от пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън.
В първата обиколка Хамилтън се опита да избяга пред Розберг на повече от секунда, но в следващите 4 германецът го настигна точно на границата за използване на DRS. В осмия тур слезе на 0,9, но след още обиколка разликата се увеличи на 1,1 сек!
За 6 тура Фетел изостана с почти 4 секунди от Хамилтън, а Кими бе на още една. В следващите обиколки авансът на лидера се увеличи с още 6 десети пред първото Ферари.
В 11-ата обиколка от борбата в средата на колоната отпадна Нико Хюлкенберг, който „загуби“ скоростната си кутия. След това започнаха първите спирания в бокса, като от пилотите в челото пръв спря Малдонадо, а в последните една-две обиколки живот на гумите този път пилотите на Ферари загубиха малко повече темпо от съперниците си от Мерцедес, като при Кими спадът бе с около 0,1 сек на обиколка по-голям, отколкото при Фетел.
Уилямс изоставаха още, като Маса бе на цели 6,7 сек зад Кими за 12 обиколки със софт.
Точно в този тур Хамилтън направи най-бързата обиколка от началото на състезанието, а Фетел спря за смяна в бокса в 14-ата обиколка! Маса го последва. Себастиан сложи софт, а Маса медиум. Розберг изостана от Люис на 2,5 сек преди първите смени! Така имаше сигурно спокойствие преди влизането в пита. Люис спря в 15-ата обиколка за смяна и сложи отново меки гуми. Нико спря обиколка по-късно, също сложи отново меки гуми и излезе от пита съвсем близо пред Фетел. Кими също смени със софт в този тур.
Проблемите на Дани Квят този уикенд приключиха с повреда в двигателя, която го извади от състезанието в 16-ата от 56 обиколки.
В челото след първите смени нещата изглеждаха все така подредени. Хамилтън бе лидер с аванс от 2,1 сек пред Розберг, на 2,6 сек бе Фетел, на още толкова Кими, после Маса и Ботас, които бяха с медиум гуми и след това пилотите на Лотус, като Малдонадо изскочи пред Грожан.
Розберг се обади, че Люис е твърде бавен пред него, като дистанцията между тях оставаше 2,1 секунди. Германецът не искаше да се доближава до съотборника си, за да запази меките си гуми. Ситуацията бе наистина интересна. От пита се обадиха на шампиона да вдигне темпото от 1:43.9 мин и да се стреми към целта от 1:43.7. Хамилтън слезе на това ниво, а Розберг остана малко по-бърз, но без дистанцията между тях да се промени драматично.
В тази ситуация Фетел се доближи на 1,4 сек до Розберг, а на още 3,7 сек бе Райконен.
С проблем в скоростите от състезанието отпадна и Сайнц.
В 25-ата обиколка Хамилтън получи обаждане да следва темпото – 1:43.3 и че Розберг пръв ще спре при вторите смени. Те отново започнаха от Фетел, който спря в 30-ата обиколка. Останалите го последваха, като Нико смени гуми пръв от пилотите на Мерцедес.
Хамилтън натисна и слезе до 1:42.3 минути, за да си гарантира отново лидерската позиция.
И всичко се подреди отново. Инженерите на Кими се опитаха с удължена серия до го изтеглят по-напред, но нямаше никакъв шанс за промяна. Уилямс-ите спряха още малко по-късно и отново сложиха по-твърдите гуми. Само лошото спиране на Малдонадо в алеята към боксовете и след това атрактивното му завъртане на пистата поразбърка малко класирането.
Напрежение внесе обаче обаждане от Хамилтън, че отново чувства покачване на температурата зад седалката. Той имаше вече комфортен аванс от над 5 секунди, а на още 5 зад Розберг бе Фетел. С твърдите гуми Ферари-то изостана бързо с още толкова и до 45-ия тур Фетел бе на 11,2 сек зад Розберг! Зад Грожан в топ 10 се наредиха Верстапен и Наср, а за 11-та позиция Рикиардо притискаше Ериксон и в 44-ата обиколка най-после го изпревари.
Кими пък се оплака от изостаналия с обиколка Алонсо, но между него и Фетел бяха и Малдонадо и Бътън, които се бореха за позиция. Тази битка между тях бе интересна, защото силата на колите изглеждаше много близка, като на правите нещата зависеха от DRS. След супер борба за 13-ата позиция се стигна да удар между Малдонадо и Бътън на първия завой. Дженсън закачи съперника си отзад при неговото остро спиране и Алонсо мина покрай тях. Кими вече бе прескочил тази група и с по-новите си гуми опита да настигне Фетел в последните обиколки, но нямаше реален шанс да го изпревари.
Две обиколки преди финала точно на стартовата права се повреди двигателят и на 17-годишния Макс Верстапен, който отново напусна отлично състезание с възможни точки, както и в Австралия заради техниката. Така на пистата се появи автомобил за сигурност и това внесе напрежение в иначе подредената колона, която трябваше да финишира зад колата за сигурност.
PROVISIONAL RACE CLASSIFICATION #ChineseGP #F1inChina pic.twitter.com/xucqUtUW67
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015