Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 FW33 с междинни цветове на тестовете във Валенсия

FW33 с междинни цветове на тестовете във Валенсия

29
0
FW33

Новият Уилямс FW33 излезе на писта след кратко представяне на пистата Рикардо Тормо до Валенсия днес. Автомобилът е в цветове, които ще претърпят промяна, но дотогава отборът ще работи по оптимизирането на модела чак до първия старт в Бахрейн. В тима са оптимисти по отношение на колата, заяви техническият директор Сам Майкъл, макар че едва изпитанията на трасе ще дадат по-реална представа за качествата й.

Иновативен подход е бил избран от техническия екип на Уилямс за създаването на FW33.

Конструирането бе доста гладко. Подобрихме методите си на работа чрез увеличаване на комуникацията между механичния и аеродинамичния отдел, а това повиши ефективността ни в процеса на взимане на решения. Така оптимизирахме времето, вложено във всеки един елемент на болида – продължи Майкъл.

Трудът по аеродинамиката на настоящия модел започва още през декември 2009 г., а определянето на механичните аспекти стартира през март 2010 г. Основната конфигурация е финализирана през юни, а новата скоростна кутия се тества на динамометър през септември. Окончателният аеропакет е уточнен през ноември и от тогава се работи вече по развитието на болида.

Скоростната кутия е най-малката, произвеждана от Уилямс някога и при нея е мислено най-много за издръжливостта, тъй като през 2011 г. тя ще трябва да се използва вече в 5 надпревари (вместо досегашните 4).

Автомобилът е претърпял редица промени заради връщането на KERS, а и самата система е преминала реконструиране.

Резултатът е, че болидът е по-дълъг от миналогодишния, но предимствата от такава концепция надхвърлят негативите. Ако колата не надхвърля минималното изисквано тегло, то присъствието на KERS няма недостатъци. Системата дава 0,3 сек и по-добър старт – обясни техническият директор.

Идеята при въвеждането на подвижен елемент на задното крило пък е увеличение на скоростта с до 15 км/ч, но според Майкъл ефектът едва ли ще промени драматично броя на изпреварванията:

Намалението на челното съпротивление няма да е достатъчно.

Пристигането на Пирели като доставчик на гуми от друга страна не е довело до сериозни изменения в концепциите на отбора и съответно не е повлияло твърде много на конструкцията.

Като цяло в FW33 е вложено безпрецедентно количество работа по отношение на изследванията.

Амбицията ни е да се върнем в челото на колоната. Знаем, че няма да е лесно, но се надяваме тази кола да ни доближи до лидерите повече, отколкото през 2010 г. Като отбор сме толкова амбициозни, колкото винаги сме били – заяви шефът на отбора Сър Франк Уилямс.