Гран при на Монако е различно предизвикателство и за инженерите от отборите във Формула 1, смята техническият директор на Ферари Пат Фрай. И там обаче, твърди той, екипите се борят да открият възможно най-добри настройки за болидите си, как да работят с гумите и т.н. – все неща, случващи се на всяко едно трасе от календара на F1.
– Очевидно е, че там става дума повече за аеропритискане, отколкото за мощност на двигателите. Освен това е необходим стабилен автомобил, а времената в тренировките се подобряват непрекъснато, тъй като пилотите свикват с трасето и условията на него. Ние ще имаме няколко малки нови неща за болида си в опит да подобрим и неговото поведение по улиците. Обиколката е много къса, така че няма кой знае колко време за мислене. Но и от стратегическа гледна точка проблемите са същите като на другите писти – износване и поведение на гумите, трафик и т.н. Трафикът в частност е особено натоварен в Монако и затова старт от средата на колоната винаги води до по-трудно състезание. Нещата са малко по-лесни, ако си в челото – обясни той в поредното издание на поредицата Ферари Нюз на официалния уебсайт на екипа.
Фрай смята, че в отбора разбират значително по-добре F2012 след поредицата новости, внедрени в колата на тестовете на Муджело и в Испания. Работата продължава и нови компоненти тепърва ще има, но засега нещата се развиват благоприятно, твърди техническият шеф:
– Определено имаше доста промени в автомобила между последните две състезания. Малко по-различна геометрия на предното крило, различен под, цял куп други елементи, изключително сериозно променени задна част и задно крило. Всичко това ни струваше страшно много работа в аеродинамичния тунел и в производствения отдел. Мисля, че почти всичко работеше според очакванията. Има още няколко неща, които все още проверяваме, но като цяло сме сравнително доволни от последния комплект подобрения. Предстои ни дълъг път, но трябва да продължим да работим в същия дух. В Барселона в определен момент за първи път се оказахме в ситуация, в която бяхме с равни темпо и скорост със съперниците ни. Но при толкова близко представяне целта непрекъснато е да се извлече максимумът от автомобилите и да не се допускат грешки.
Той засегна и въпроса за гумите, потвърждавайки, че в момента всеки опит да се натоварят по-сериозно води до износването и повреждането им. Непредсказуемостта в поведението им в дълги серии от обиколки е сред най-обсъжданите теми във Формула 1 напоследък и дори се чуха гласове, че не бива гумите да са решаващи за изхода от надпреварите.
– Ситуацията с петимата различни победители в петте първи старта пък е трудна за обяснение – каза още Фрай. – Това показва колко близо са екипите тази година и поне е добре за спорта, тъй като е чудесно забавление.