Форс Индия не се отказват от битката с Макларън за петото място в шампионата на конструкторите във Формула 1 този сезон. Отборът от Силвърстоун загуби позицията след надпреварата на пистата Спа-Франкоршамп, след като през първата половина от сезона бе пред екипа от Уокинг. Понастоящем разликата в актива им е 4 точки в полза на Макларън.
В Белгия само единият болид на Форс Индия стигна до финала – Адриан Сутил се класира девети. Пол ди Реста отпадна след инцидент с Пастор Малдонадо (Уилямс).
– И двете ни коли можеха да са в топ 10, ако не беше станалото с Пол. Хубаво е, че бяхме в точките в първия старт след почивката, но все още имаме работа, тъй като Макларън ни изпревариха. Те обаче имат аванс от само четири пункта, а това не е твърде много за наваксване. Вероятно ще водим сериозна битка. Макларън очевидно са работили много по тазгодишната си кола и я подобриха значително, докато ние спряхме развитието на болида си за 2013-та и се концентрирахме основно върху 2014-та, тъй като догодина техническите предизвикателства ще са сериозни – заяви шефът на тима Виджай Маля.
Сутил сподели, че е трябвало да се бори много упорито за точките от Спа, както и че е извлякъл максимума от колата на белгийската писта. Според него окуражаващото е, че темпото на автомобила бе по-силно в сравнение с предходната надпревара и той имаше възможност да изпреварва.
– Болидът е силен, показахме добра максимална скорост на Спа и очаквам същото този уикенд. Обикновено сме бързи на Монца и помня, че Пол се класира добре в квалификацията миналата година. На тази писта постигнах най-добрия си резултат във Формула 1 – през 2009 г., така че чисто исторически това е сред най-добрите трасета за нас – обясни немският състезател.
Ди Реста от своя страна смята, че отделни отбори са настигнали Форс Индия и тимът вече няма предишния си аванс:
– Битката ще продължи до самия финал, особено след като Макларън направиха крачка напред. Трябва да оптимизираме автомобила си – все още имаме известен потенциал по отношение на гумите. Иска ми се да кажа, че ще сме конкурентоспособни (на Монца), но да видим как ще са нещата в петък сутринта. Миналата година направихме чудесна квалификация там – бяхме четвърти по скорост, което е добър знак. На база представяне от предишни сезони може да се каже, че Монца и Сингапур са две от силните за нас писти. Ако се съди от Силвърстоун, може да се надяваме на силно темпо и на Сузука, но гумите се промениха и е трудно да се правят предвиждания.