Формула Е и ФИА постигнаха договорености за намаляване на разходите в първенството. Единодушно бе прието въвеждането на новите автомобили Gen2 EVO да бъде отложено за сезон 2021/2022.
С е-гласуване Световният моторспорт съвет на ФИА (WMSC – World Motor Sport Council) ратифицира също така решението за удължаване на хомологационния период. Производителите ще могат да променят компоненти по задвижващите системи само веднъж през следващите два сезона.
За сезон 7 отборите ще имат избор какви автомобили да използват. Екипите от Формула Е могат да предпочетат нова кола или да продължат с настоящия модел
This should replace beer pong as the official table-top game ? https://t.co/i4jDWScIIr
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) April 9, 2020
Всички тези мерки целят максимално намаляване на разходите в условията на кризата, предизвикана от пандемията на COVID-19. Международната автомобилна федерация работи заедно с тимовете за осигуряване на дългосрочното им бъдеще и участие във Формула Е. Според изчисленията с тези мерки развитието на колите в първенството за надпревари с електрически едноместни болиди трябва да струва наполовина в сравнение с досега харчените средства.
„Приемането на подобни мерки в автомобилния спорт в настоящия момент е приоритет, за да запазим тимовете”, коментира президентът на ФИА Жан Тод. „Ето защо окуражих тези решения, които са в съответствие с взиманите и в други дисциплини.”
Основателят и председател на Формула Е Алехандро Агаг допълни, че подобен гъвкав подход е правилно решение в допълнение към случилото се по-рано тази година спиране на сезона.
„Изслушахме информацията от отборите и производителите. Работихме в близко сътрудничество с ФИА, за да отложим във времето излизането на новите Gen2 EVO коли. Това бе необходимо, за да овладеем разходите в настоящата здравна и икономическа криза”, каза Агаг.
Every Formula E race ever – for free! Head to https://t.co/bg4GrOpb2d for the full list and join us on Sunday for a watchalong of the rain-drenched 2019 #ParisEPrix pic.twitter.com/z3bhotQ5Y0
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) April 8, 2020