Начало Автомобили Ford с най-висок пазарен дял в Европа от над 10 години насам

Ford с най-висок пазарен дял в Европа от над 10 години насам

47
0

– Годишният пазарен дял на Ford в размер на 9.1% в 19-те основни европейски пазари е ръст от 0.5 пункта в сравнение с 2008 г. и е най-добрият резултат на Ford от 1998 г. насам

– Ford затвърди втората си позиция на европейските пазари
  – Новата Fiesta е бестселърът на Ford и е вторият най-продаван автомобил в Европа

– Пазарният дял е нарастнал в 17 от 19-те европейски пазари за 2009 г.

– Ford приключи годината като най-продаваната марка във Великобритания, Ирландия, Дания и Унгария

– Ford е водещата вносна марка в Италия и Чехия за 2009 г.

– Продажбите на Ford в Германия са най-добрите от 1999 г. насам

– Продажбите към крайни клиенти са се увеличили от 48% (през 2008 г.) на 61% за 2009 г.

– Декември е седмият пореден месец с увеличени продажби, с 25.3% ръст спрямо 2008 г. и най-високият декемврийски резултат на Ford от 1997 г.

Ford затвърди втората си позиция в Европа за 2009 г. с 9.1% пазарен дял в 19-те основни европейски пазари – ръст от 0.5 пункта в сравнение с миналата година и най-добрият пазарен дял в тези държави от 1998 г. насам. Продажбите в 19-те европейски пазари са нарастнали през декември за седми пореден месец, отбелязвайки най-високия декемврийски резултат за Ford от 1997 г.

Това е страхотен резултат в една трудна за европейската автомобилна индустрия година,” коментира Джон Флеминг, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Нашето постижение в увеличаването на пазарния ни дял – и особено успехът на Fiesta, вторият най-продаван автомобил в Европа – подчертава важността на инвестициите в нови и вълнуващи продукти за нашите клиенти дори в ситуацията на икономическа криза.” „Ще продължим да надграждаме продуктовата си линия през 2010 г., а и след това. В интерес на истината, навлизаме в един от най-плодовитите периоди в историята на Ford-Европа откъм нови продукти и технологични премиери, с 11 нови премиери само през тази година – включително обновените Ford Galaxy и S-MAX, представени на Автомобилното изложение в Брюксел,” продължи г-н Флеминг.

Пазарният дял е нарастнал в 17 от 19-те основни европейски пазари за миналата година. Ford приключи 2009 г. като най-продаваната марка за леки и лекотоварни автомобили във Великобритания, съответно за 33-та и 45-та поредна година, с общ пазарен дял от 16.8% и ръст от 0.4 пункта в сравнение с 2008 г. – най-висок пазарен резултат от 2001 г. насам. Ford е лидер още в Ирландия – с пазарен дял от 15.7%, както и в Унгария – с дял от 13.6%. Ford е водещият вносител за 2009 г. в Италия с пазарен дял от 9.5% – най-високият от 1994 г. – и е чуждестранен бранд № 1 в страната. С 308 000 продажби в Германия резултатите на Ford са най-добрите за последните 10 години, а пазарният дял от 7.6% е най-високият годишен резултат от 2002 г.

Докато приходите ни намаляха в сравнение с 2008 г. заради трудните икономически условия, увеличеният ни дял и качеството на продажбите бяха с положителен знак,” сподели Ингвар Свигъм, Вицепрезидент Маркетинг и продажби на Fоrd-Европа. „61 процента от продажбите ни на нови автомобили през 2009 г. са към крайни клиенти – ръст от 48 процента спрямо 2008 г.

Г-н Флеминг заключи: „2010 г. ще бъде още една трудна за европейския автомобилен пазар година, особено с изтичането на правителствените програми за изкупуване на стари автомобили в Западна Европа.

Във Ford сме убедени, че ще бъдем дългосрочен победител в европейската автомобилна индустрия. Ще продължим да предлагаме на клиентите си иновативни продукти и технологични новости и ще направим необходимото не само да запазим бизнеса жизнен, но и доходен.

Резултати за декември

В Европа регистрациите на автомобили Ford през декември са се увеличили на 108 500, ръст от 21 900 броя и 25.3% спрямо декември 2008 г. – най-голямото увеличение от декември 1997 г. За сравнение: автомобилният бранш отбеляза ръст от 12.8%.

Пазарният дял на Ford се е увеличил в 14 от 19-те европейски пазари през декември.

Резултати за 2009 г.

За 2009 г. Ford е увеличил дела си с 0.5 пункта на 9.1%, най-добрият годишен резултат за Ford в 19-те европейски пазари от 1998 г.

През 2009 г. са регистрирани 1 439 900 автомобила Ford в 19-те европейски пазари, ръст от 3 400 броя или 0.2 пункта повече спрямо 2008 г. Цялата автомобилна индустрия отбеляза спад от 4.8% за същия период.

Евро 51

Ford-Европа е продал 1 654 600 автомобила в 51 пазара за 2009 г., спад от 126 300 броя или 7.1% спрямо 2008 г.

Акценти за 2009 г.

• Трите най-продавани модела за 2009 г. са новата Fiesta (456 100), Focus (301 500) и Transit (117 700).
• През 2009 г., продажбите на Fiesta са с ръст от 144 400 спрямо 2008 г. – най-добрият годишен резултат и пазарен дял от 1996 г. Fiesta е и най-продаваният чуждестранен автомобил в Италия за 2009 г.
• 106 300 нови Ka са доставени на клиенти на Ford през 2009 г., с 60 100 броя повече в сравнение с 2008 г. Делът и продажбите са най-добрите от 2002 г.
• През 2009 г. 75% от продажбите на новата Fiesta, 80% на новото Ka, 70% на Kuga и 68% на Fusion са към крайни клиенти. Флийт бизнесът е спаднал от 32.2% на 23% за 2009 г.
C-MAX и S-MAX са най-продаваните вносни продукти в техните сегменти във Франция; а S-MAX в лидер в сегмента си в Испания.
• Във Великобритания Focus е лидер в сегмента си за 10-та поредна година и е вторият най-продаван автомобил на Острова след Fiesta.

Галерия със снимки