Ford Motor Company увеличава производството на признатия от специалистите спортен хечбек – новата Fiesta ST, след като получи двойно повече поръчки от очакваните в Европа през първите 6 месеца от старта на продажбите. Те са близо 10 000 от март, когато моделът излезе на пазара. Това доведе до 15-процентно повишение на производството до 60 автомобила дневно в завода на компанията в Кьолн (Германия).
Основната причина за увеличеното търсене на новия Ford Fiesta ST са клиентите от Великобритания, които са поръчали 56% от всички коли, продадени до момента в Европа, следвани от германците и швейцарците, като тези 3 пазара наброяват над 87% от европейските продажби.
Уникалните цветове на новата Fiesta ST – Molten Orange и Spirit Blue – присъстват в 45% от поръчките, а 56% от клиентите са избрали по-високото ниво на оборудване ST2.
– Реакциите на клиентите и на критиката за новата Fiesta ST са удивителни – тя на момента се превърна в класика и поръчките са изключително силни – коментира Роланд де Ваард, вицепрезидент маркетинг, продажби и услуги във Ford-Европа. – Правим всичко възможно да увеличим производството и посрещнем търсенето.
Отделът на Ford за спортни автомобили, разработил Fiesta ST, по-рано тази година бе провъзгласен за Спортен екип на 2013 г. на Международните награди за автомобилна динамика.
Новата Fiesta ST е със спортно настроено управление, окачване и подобрено векторно разпределение на въртящия момент, оборудвана е със системите на Ford – MyKey и SYNC с помощ при аварийни ситуации – и спортни седалки Recaro. Задвижвана от 1.6-литров бензинов EcoBoost двигател, постига 0-100 за 6.9 сек., 182 к.с.и 240 Нм въртящ момент, разход на гориво от едва 5.9 л/100 км и 138 г/км СО2 емисии.
Успехът на новата Fiesta ST следва по петите Focus ST, чиито продажби стартираха през лятото на 2012 г. Оборудван с 2-литров EcoBoost двигател, 250 к.с., Focus ST беше най-продаваният спортен хечбек в Европа през първите 6 месеца на 2013 г., с 4 000 продадени бройки.