Очакват се подобрения по двигателя на Фиеста RS WRC, които да направят колата още по-бърза, потвърди шефът на екипа на Форд Малкълм Уилсън. Тези промени обаче няма да са факт по-рано от месец май.
Срокът за хомологацията на двигателите за новата спецификация коли WRC изтича в края на април. По тази причина Уилсън потвърди, че екипът му ще работи по 1,6-литровия агрегат до последния възможен момент преди настъпването на крайната дата.
Засега тимът и титулярните пилоти Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала се представят на ниво. В първия кръг в Швеция двамата се класираха съответно първи и трети, а в последвалия страрт в Мексико на втора и трета позиция.
Шефът на екипа Малкълм Уилсън обаче разкри, че целта на тима е да предостави на пилотите си още подобрения по колите им.
– Очевидно е, че бяхме в нелека ситуация през първия ден на рали Мексико, където Мико стартираше първи, а Яри-Мати спука гума – започна Уилсън. – След това решихме, че стратегията ни ще бъде и двете ни коли да завършат и да спечелим колкото се може повече точки. Със спечелването на второто и третото място със заводските ни автомобили определено постигнахме целта си.
Впоследствие Уилсън допълни:
– Имаме още какво да очакваме и покажем по отновение на двигателя ни. Работим по неговата ефективност, главно в сферата на директното впръскване на горивото. Ще има подобрения, но те ще бъдат направени навреме за хомологащията през май. Невъзможно е да кажа точно какви нива на повишение на мощността или въртящия момент можем да постигнем, но със сигурност двигателят ще бъде усъвършенстван за месец май.