Форд ще започне още през този месец производството на нов EcoBoost двигател. Новият мотор ще е с четири цилиндъра и обем от 1,5 л. Той ще е с подобни параметри на актуалния бензинов 1,6-литров EcoBoost, което означава, че мощността му ще е в рамките на 150 до 182 к.с. Разходът на гориво обаче е понижен, както и отделяните вредни емисии. Новият агрегат ще бъде вграден първоначално в китайската версия на новия Форд Mondeo, който ще бъде показан за първи път на автосалона в Шанхай в края на този месец.
По-късно този двигател ще бъде вграждан също така във Форд Fusion за Северна Америка и в европейската версия на Mondeo. Агрегатът ще бъде произвеждан в румънския завод на Форд в Крайова и с напредване на времето се очаква да бъде сглобяван и в другите европейски заводи на фирмата.
Двигателят е от поколението, използващо принципа Downsizing, при което бензина се впръсква директно под високо налягане, а освен с турбо компресор, моторът разполага и със система за променливо газоразпределение.
Блокът на новия 1,5-литров агрегат е от алуминий и споделя множество иновативни технологии с познатия вече 1,0-литров EcoBoost. Този мотор е и първият със съединител, монтиран на шайбата на водната помпа, командван от електрониката на двигателя, който спомага за по-бързото загряване. Освен това наличен е охлаждан водно интеркулер, който спомага за по-ефективния топлообмен и работа на двигателя.
Благодарение на утрояването на мощностите за производство на двигатели от това поколение в Европа, Азия и Северна Америка, Форд в момента разполага с капацитет за производството на 1,6 млн. агрегати от този тип годишно.