Начало Автомобили Ford печели титлата Световен двигател на годината за втори пореден път

Ford печели титлата Световен двигател на годината за втори пореден път

50
0

Ултраефективният и пъргав 1-литров бензинов двигател на Ford Motor Company бе провъзгласен за Световен двигател на 2013 г., като приветстваният 3-цилиндров агрегат на Ford печели наградата за втора поредна година.

1 л EcoBoost – който комбинира директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение за по-нисък разход на гориво, без да се жертва мощността – получи най-високия резултат в историята на наградите. Двигателят спечели също и в категорията „Най-добър двигател под 1.0 литър“ на годишните награди на списанието за Световни технологии при двигателите.

Ford потвърди също и плановете си да удвои производството на двигателя в завода си в Кьолн, Германия на над 1 000 двигателя дневно от средата на август, за да посрещне търсенето.

С технология, древна колкото двигателя с вътрешно горене, много рядко може да се постигне истински пробив, но точно това постигна екипът ни с този двигател – заяви Джо Бакай, вицепрезидент на Ford по глобалните двигатели. – Трябва да го покараш, за да се увериш, че малък 3-цилиндров двигател може да осигури такава динамика и икономичност.

Жури от 87 автомобилни журналисти от 35 страни по света присъдиха наградите на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии. Ford е един от трите автомобилни производителя с последователни победи в 15-годишната история на конкурса.

1-литровият EcoBoost е проектиран в изследователските и развойни центрове на Ford в Аахен и Меркених (Германия) и Дънтън (Великобритания) и се произвежда в Кьолн (Германия) и Крайова (Румъния).

1.0-литровият EcoBoost двигател понастоящем се предлага в малки автомобили като Fiesta и B-MAX и в компактни модели като Focus, C-MAX и Grand C-MAX. В близко бъдеще той ще задвижва по-големи автомобили като новото Mondeo. Този двигател ще се предлага още за лекотоварните Transit Connect и Transit Courier, както и за пътническите Tourneo Connect и Tourneo Courier.

Заводите на Ford в Кьолн и Крайова бяха преустроени за производството на мотора и въведоха модерни производствени техники, които намаляват употребата на охлаждаща течност за алуминиевите части на двигателя до 5 мл на компонент от 2 литра преди това, допринасяйки за намаляване на вредното влияние на производството върху околната среда. Въведена е и нова технология за „студено тестване“, която позволява двигателите да се тестват, без да се палят – и с това намалява горивото и СО2 емисиите от процеса с 66%. Цялата необходима за работата на завода в Кьолн енергия идва от възобновяеми източници, вкл. три водноелектрически централи в Норвегия и Швеция.

Ford-Европа планира да утрои годишното производство на автомобили, оборудвани с високоефективните бензинови EcoBoost двигатели от 141 000 през 2011 г. на близо 480 000 до 2015 г. Компанията планира повече от 300 000 от тези автомобили да са с 1.0-литровия EcoBoost. През първото тримесечие на 2013 г. 1.0-литровият EcoBoost е бил вложен в 42% от автомобилите B-MAX, 30% – във Focus и 24% във Fiesta на традиционните 19 пазара на Ford в Европа.