Форд остават в световния рали шампионат още две години (2012 и 2013 г.), обявиха официално от компанията, като съобщиха и че пилоти ще са им Яри-Мати Латвала и Петер Солберг. М-Спорт начело с Малкълм Уилсън ще продължат да ръководят операцията. Англичанинът се притесняваше доскоро дали ще убеди концерна да продължи участието си, но явно е успял.
Латвала спечели последната надпревара от сезон 2011 г. и ще е тийм лидер във Форд. Солберг пък е с едногодишен договор, което за него е чудесно разрешение на проблемите, сполетели го през изминалия сезон, когато се налагаше на моменти дори сам да финансира участията си в състезанията. Норвежецът е световен шампион във WRC за 2003 г. и ще е на мястото на отишлия в Ситроен Мико Хирвонен.
Отборът ще се казва Форд Уърлд Рали Тийм и ще получава подкрепа от Кастрол през следващите две години. Сделката с туристическия борд на Абу Даби приключи и това са последвалите я промени.
– Форд има богата история в световните ралита и се вълнуваме, че ще продължим да се борим за титлите в този шампионат – сподели председателя на Форд Европа и главен изпълнителен директор Стивън Одел.
Главният мениджър моторспорт в компанията за Стария континент Жерар Куин се съгласи с това изявление и допълни, че чрез световните ралита концернът изпраща ясно послание към потребителите за качествата на продуктите си.
– Чувствам, че моментът за това съобщение е правилен. Трябваше да сме уверени в стабилността на сериите. Проведохме необходимите дискусии с акционерите си и след получаването на необходимите гаранции, нямаме търпение отново да се съсредоточим върху надпревари. В М-Спорт и Малкълм Уилсън имаме невероятни партньори, а в лицето на Латвала – истинска изгряваща звезда. Тази година той показа и постоянство, и скорост на всякакъв тип настилки. Вярваме, че ще се справи прекрасно с новата си роля на тийм лидер. Солберг пък е един от най-опитните и прекрасни състезатели в спорта, който ще е огромно предимство за отбора – допълни Куин.