Тестове за изпипване на настройките си за асфалт проведе екипът на Форд преди следващия кръг от световния рали шампионат в Германия. Яри-Мати Латвала и Петер Солберг навъртяха почти 1000 км на писта във Франция по време на четиридневните изпитания. Пилотите изпробваха всякакви варианти на реглажите на своите Фиеста RS WRC.
– Научихме много за поведението на автомобилите ни на асфалт. Карането на писта ни помогна да разберем как малки промени в настройките на колата оказват влияние върху управлението и представянето – коментира шефът на екипа Малкълм Уилсън.
Рали Германия е първото на асфалт след началния кръг от първенството в Монте Карло, където обаче сняг и дъжд направиха условията много по-различни спрямо тези, които ще изпитат отборите през предстоящия уикенд. Времето може да е променливо и това превръща надпреварата в една от най-непредсказуемите за годината. Тесните пътища между лозята по бреговете на река Мозел се сменят с бързи участъци. Някои от завоите са слепи и не е лесно да се изгради добър ритъм. И най-малките грешки се наказват сериозно, а отсечките са доста мръсни – комбинацията от прахоляк и камъчета е причина за доста пързаляне и на сухо, и на мокро.
Латвала има сериозен опит в състезанието, а сега чувства, че поведението на колата му на асфалт е значително подобрено.
– Никога не съм бил толкова бърз на такава настилка, колкото в края на миналата година. Това ми дава сериозна увереност. И аз, и Фиеста-та сме направили крачка напред в това отношение. Наясно сме, че автомобилът ни е добре балансиран и конкурентоспособен на всякаква настилка. Тръгнахме си от тестовете във Франция с добри идеи. И ако досега отивахме в Германия с мисълта, че един подиум би бил страхотно постижение, сега знаем, че имаме истински шанс да се борим за победа – сподели той.
Петер Солберг бе на път да спечели място на почетната стълбичка през 2011 г., но не успя заради няколко спукани гуми.
– Ясно е, че нямам особено голям опит на асфалт с Фиеста-та, но усещането ми като цяло е добро. Интересно ще е как ще се представим в сравнение със съперниците ни. Най-голямото предизвикателство в Германия е променящата се настилка и непостоянното ниво на прилепяне – обясни норвежецът.