След стартиране на продажбите му преди няколко месеца, новият Ford Focus с еднолитров двигател EcoBoost се сдоби с много привърженици заради своята икономичност.
Преди броени дни обаче моделът, задвижван от версията на същия агрегат с мощност 125 к.с. постави и 16 световни рекорда за скорост за серийни автомобили, според правилата на ФИА.
На пистата Серам в Монтефонтен, Франция, осем журналисти от САЩ и Франция, водени от пилота на Ford във WRC Яри-Мати Латвала подложиха на тежко изпитания три автомобила в продължение на два дни. Тестовите коли са били серийни модели, произведени в завода на компанията в Саарлуис, Германия и предлагани от европейските дилъри на Ford. Поставените световни рекорди са били на различни дистанции – от 1,0 км. до 4104 км.
Трите Ford Focus са били записани в категорията за работен обем до 1,0 литър, като рекордните постижения се отнасят за дисциплините 1 километър и една миля от място и летящ старт, най-висока средна скорост в дистанции между 10 и 4104,7 км. Поставени са и рекорди за най-висока скорост в продължение на 1, 6, 12 и 24 часа.
В дисциплината най-висока средна скорост в продължение на един час е записано и най-доброто постижение – 191,056 км/ч.
След края на рекордните обиколки рали-звездата Латвала, чиято Ford Fiesta RS WRC разполага с 304 к.с, е споделил впечатленията си от автомобила – „Този малък двигател надскача категорията си, а рекордите доказват, че Focus с 1,0-литровия двигател EcoBoost може да бъде много забавен за шофиране, както и много икономичен автомобил“.
Серийният Ford Focus с 1-литров EcoBoost и мощност от 125 к.с. се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,3 сек. и достига максимална скорост от 193 км/ч. Средният му разход на гориво е 5,0 л/100 км, а отделяния в атмосферата СО2 не надхвърля нива от 114 гр/км.
По-слабата версия на същия двигател със 100 к.с. е с най-добрата в класа икономичност – 4,8 л/100 км и СО2 емисии от 109 гр/км.