Начало Автомобили Ford печели Оскар за най-добър малък двигател за 5-а поредна година

Ford печели Оскар за най-добър малък двигател за 5-а поредна година

38
0

Малкият, но мощен 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford бе избран за най-добрия в категорията си на Наградите за световен двигател на годината за пети пореден път. Журито похвали съчетанието от управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии, което продължава да определя стандарта. 

Икономичният 3-цилиндров EcoBoost двигател бе обявен за „Най-добър двигател под 1.0 литър” от 65 автомобилни журналисти от 31 страни и печели в категорията си всяка година от представянето си досега. Този път той преодоля 32-ма конкурентни двигателя – 19 повече в надпреварата спрямо 2012 г. Още през 2015 г. се наблюдаваше увеличена конкуренция от страна на големите автомобилни производители в сегмента на двигателите под 1.0 литър с турбо и директно впръскване на горивото. 

През 2014 г. 1.0-литровият EcoBoost стана единственият, провъзгласен за големия победител за „Световен двигател на годината” три поредни пъти, а през 2012 г. спечели и приза „Най-добър нов двигател”. 

„1.0-литровият EcoBoost промени правилата на играта и въпреки, че останалите го следват, той остава неоспоримият лидер в своя клас вече пет години”, заяви Джо Бакай, Вицепрезидент продуктово развитие във Ford-Европа. „Духът на иновациите продължава да ни води и ние ще ползваме същите иновации за новото си поколение икономични, чисти и мощни дизелови двигатели.” 

Наличен със 100, 125 и 140 к.с., дори със 180 к.с. в рали колата Ford Fiesta R2, 1.0-литровият EcoBoost двигател се влага в автомобилите в 72 държави по целия свят. Във версията си със 140 к.с. двигателят осигурява по-добра литрова мощност, отколкото Bugatti Veyron. Болидът Formula Ford с версия на двигателя с 205 к.с. обиколи прочутата германска писта Нюрбургринг за 7 минути и 22 секунди – представяне, което го поставя пред суперколи с над 600 к.с. като Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo и Pagani Zonda. 

Единадесет модела, сред които Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo и Transit Connect, Tourneo и Transit Courier и Mondeo, се предлагат в Европа с многократно награждавания двигател. Един от пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1.0-литровия двигател, както и две от пет коли Fiesta. 

Технологиите от бензиновите EcoBoost двигатели сега се вграждат в най-новия дизелов двигател на Ford – 2.0-литровия EcoBlue, представен за първи път в Transit по-рано тази година. Използвайки нискоинерционен турбокомпресор, директно впръскване на горивото под високо налягане, интегрирани колектори, потопен в масло ангренажен ремък и други елементи с ниско триене, той осигурява 13% намаление на разхода на гориво и 20% повече въртящ момент в ниските обороти.* 

Глобално гамата на Ford от мощни и икономични EcoBoost двигатели включва още 4-цилиндровите 1.5 л, 1.6 л, 2.0 л и 2.3 л двигатели, както и 2.7 л и 3.5 л V6 агрегати. Последният задвижва изцяло новата суперкола Ford GT, която се завръща на състезанията в Льо Ман по-късно този месец. 

„Фактът, че три пъти взе голямата награда и продължава да печели гласовете на журито, ясно показва колко специален е 1.0-литровият EcoBoost двигател”, сподели Деан Славнич, Съпредседател на 18-ото издание на наградите Световен двигател на годината, които се провеждат в Щутгарт, Германия, а също и Заместник-главен редактор на сп. „Международни технологии за двигатели“. „Това е фантастично доказателство, че намаляването на обема на двигателя и подобрената икономичност не означават жертване на мощността, рафинираността и управляемостта, а дори могат да ги подобрят.”

 

________________

* Посочените данни за разхода на гориво/електричество, СО2 емисиите и електрическият пробег са измерени в съответствие с техническите изисквания и спесификации по последните изменения на европейските директиви ЕС 715/2007 и (EC) 692/2008. Данните са определени за конкретен модел, не за отделен автомобил. Използваната стандартна тестова процедура позволява сравнение между различни автомобили и различни производители. В допълнение към икономичността на един автомобил, пътното поведение и други нетехнически фактори също оказват влияние при определяне разхода на гориво/електричество и СО2 емисиите и и електрическия пробег. СО2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне.