Със 192 500 продадени автомобила Ford е номер 1 по продажби в Европа през март. Марката реализира ръст от 16.1% – или 26 700 автомобила – в сравнение с март 2009 г. Това е десетият пореден месец с нарастващи продажби. Продажбите на Fiesta, в размер на 68 800 броя, са най-високите в рамките на един месец, за който и да е модел на Ford-Европа.
Пазарният дял от 10.4% е най-високият за компанията в 19-те основни европейски пазара от август 1998 г. насам.
Ford е най-продаваната марка през март във Великобритания, Дания, Унгария, Ирландия, Холандия и Турция и е увеличила пазарния си дял в 10 от 19-те си основни европейски пазари. Във Великобратания, където март традиционно е силен месец заради смяната на регистрационните номера, Ford засилва лидерството си на пазара със 72 700 нови регистрации, ръст от 10 300 автомобила или 16.4% спрямо март 2009 г. Марката е пазарен лидер при леките автомобили в Испания през месец март.
Коментирайки акцентите за март и първото тримесечие, Рьоланд де Ваард, Вицепрезидент Продажби към Ford-Европа каза: „Fiesta продължава изключително силното си представяне със 140 400 продажби в Европа за първите 3 месеца на тази година и близо 70 000 продадени бройки само през март. По света вече сме продали над 750 000 автомобила Fiesta от представянето на модела преди близо 18 месеца.”
Успехът през март се дължи и на Ford Focus, който поддържа втората си позиция след Fiesta в 19-те основни европейски пазара. Продажбите на Focus са нарастнали с 23%. Продажбите на Ka са се увеличили с 27% през март, докато продажбите на Kuga са отбелязали ръст с над 1/3 в сравнение с март 2009 г.
Др. Волфганг Шнайдер, Вицепрезидент Юридически, Правителствени и Екологични програми към Ford-Европа, казва: „Ford отбеляза страхотен успех през март и първото тримесечие, но очакваме нови предизвикателства през следващите месеци, когато изтичат още правителствени програми.”
„Ние напълно разбираме, че няма да има подновяване на правителствени програми, но настояваме правителствата да помислят за други стимули за продажба, особено за насърчаване на малкия и среден бизнес. Например, намаляването на данъчните ставки за лекотоварните автомобили ще облекчи не само малките фирми, но и икономиката като цяло”, обясни др. Шнайдер.
Продажби на Ford за първото тримесечие в 19-те основни европейски пазара
За първото тримесечие на 2010 г. са регистрирани 391 100 автомобила Ford в 19-те основни европейски пазара, 32 600 броя или 9.1% повече спрямо 2009 г. Общият пазар е нарастнал с 9.2%.
Пазарният дял в 19-те основни европейски пазари е 9.4%, оставайки непроменен в сравнение със същия период през 2009 г. Ford остава втората най-продавана марка в Европа за първото тримесечие на тази година. Делът на Ford е нарастнал в 7 от 19-те основни европейски пазара за първото тримесечие на 2010 г.
Още факти за първото тримесечие
• Трите най-продавани модела за пъровото тримесечие са новата Fiesta (140 000), Focus (79 900) и Ка (31 600)
• За първото тримесечие на 2010 г. продажбите на новата Fiesta са нарастнали с 29 700 спрямо 2009 г., най-добрите продажби за първо тримесечие за този модел от 1996 г. насам. Fiesta остава най-продаваният чуждестранен автомобил в Италия и Франция и е лидер в класа си в Испания
• 31 600 нови автомобила Ford Кa са предадени на клиенти през тази година, ръст от 8 300 броя спрямо първите 3 месеца на 2009 г. Делът и продажбите са най-добрите от 2002 г. насам
• Ford е лидер за първото тримесечие във Великобритания с Fiesta, Focus, Mondeo и Galaxy
• C-MAX и S-MAX са най-продаваните вносни продукти в класа си във Франция
• Kuga е лидер в сегмента си за първите 3 месеца на 2010 г. в Италия, докато Ka зае първа позиция в Испания за първото тримесечие на 2010 г.
• Fiesta остава най-продаваният автомобил във Великобритания, следвана от Focus на второ място, а Transit е най-продаваният лекотоварен автомобил за първото тримесечие на 2010 г.