Екипът на Фолксваген отива на рали Швеция за 4-а поредна победа в надпреварата. Немският тим спечели и 3-те състезания от влизането си в WRC от 2013 г. насам, като две от тях взе шампионът и лидер в класирането тази година Себастиен Ожие. Една грабна и Яри-Мати Латвала. Надпреварата миналия сезон беше изключително интересна, като до последната отсечка третият заводски пилот на тима Андреас Микелсен имаше реален шанс да спечели, но малко преди финала допусна грешка и се свлече на 3-о място в крайното класиране.
Затова тази година тримата отново са основните претенденти за успеха. Според шефът на тима Йост Капито надпреварата и тази година може да бъде изключително интересна, въпреки че условията няма да са толкова добри. Разтопяването на голяма част от снега и леда принуди организаторите да съкратят състезанието от 21 на 13 отсечки – 6 в петък, 5 в събота и 2 в неделя.
Единствено за това състезание Мишлен доставя специални по-тесни гуми – 195 мм, които са с по 384 шипове всяка, влизащи на 13.5 мм в гумата и излизащи на 6.5 мм от нея. Те се поставят с цел максимално добро сцепление със снежната настилка. При реалната опасност тази година снегът да е по-малко обаче, ще трябва пилотите да подхождат с по-голяма грижа за гумите, които при подобни условия биха се износили по-бързо.
„Условията в Швеция са уникални, заяви по повод предстоящото рали Ожие. – Благодарение на гумите ни с шипове имаме перфектно сцепление на леда и снега, за да позиционираме колата точно при висока скорост. Очаквам оспорвано състезание. Миналата година имах тежка битка със скандинавските пилоти. Трябва да победя тях и сега.”
Вторият пилот на тима Яри-Мати Латвала добави: „Рали Швеция е като домашно за мен. По-тежко е да отидеш за тази надпревара без точки от Монте Карло след добро представяне. Позитивното от това е, че ще имам по-добра стартова позиция и няма да се налага да поемам много рискове. Трябва да взема предимство от това, за да се върна в битката за титлата.”