Днешният ден премина не особено добре за Ферари, чиито страхове се потвърдиха в 2-те тренировки. Липсата на развитие на F60 ще направи победата пред хилядите тифози особено трудна за тима задача. Джанкарло Фисикела направи дебюта си в кокпита на Ферари F60, но разбираемо се нуждае от още време, за да свикне с различния автомобил и работата на неговата система KERS.
„Чувствам се удовлетворен от този първи ден, който бе доста труден от пилотска гледна точка. Главните трудности за мен са адаптирането към различните позиции на бутоните и увеличаването на увереността ми с KERS. Тази сутрин, докато спирах тежко за Аскари, протърках прекомерно предната гума, което значеше, че трябваше да сложа меките гуми по-рано от планираното. С тях станах по-уверен и успях да постигна по-добро темпо. И в двете сесии ние търсехме добри времена, а и аз имах доста гориво в резервоара. Потенциалът за достигането на предните редици е налице, но на мен ми трябва повече време, за да подобря представянето си, особено що се отнася до спирането и минаването високо през бордюрите“, обясни италианецът. Той завърши 2-те сесии съответно с 8-мо и 20-то време.
Кими Райконен пък завърши 10-ти първата тренировка, докато във втората даде 8-ми резултат.
„Като цяло съм достатъчно доволен от начина, по който се развиха нещата в тези 3 часа тренировкии, общите впечатления са добри. Все още има какво място за подобрения в управлението на колата, като се надяваме да успеем да ги направим до свободните тренировки утре сутринта. Новите бордюри не позволяват да се минава много високо върху тях, което не е лошо, имайки предвид какви трудности имахме в тази област в миналото. Темпото ни в дълга серия от обиколки не е лошо и ще дадем всичко от себе си, за да се борим за място на подиума. Колкото до гумите – меката смес определено е по-бърза, но също е и доста постоянна що се отнася до представянето“, каза Кими.
Тим-шефът Стефано Доменикали пък бе доволен от първия ден на Фисикела като пилот на Ферари.
„Преди всичко искам да приветствам Джанкарло с добре дошъл, който днес най-накрая успя да подкара F60 след 8 дни от теоритична работа с инженерите. Очевидно тимът имаше различен подход в работата си по двете коли. Кими се концентрира в подготовката за състезанието, а Джанкарло работи по това да увеличи увереността си в автомобила. Изминахме доста километри, което значи, че имаме доста данни за анализиране през остатъка от деня. Трудно е да разберем къде се намираме в сравнение с другите, тъй като разликите са много малки и 10 килограма гориво могат да окажат сериозно влияние в класирането“, смята Доменикали.