Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Мексико. Само на 0,079 сек от него се класира Себастиан Фетел, а топ 3 допълни съотборникът му във Ферари Кими Райконен (+0,158 сек спрямо постижението на англичанина). Нико Розберг остана едва седми. Двамата с Хамилтън използваха гуми медиум, но немският пилот не можа да ги загрее добре. Той направи 23 обиколки с този тип, а Люис – 26.
Времето бе доста хладно в началото на сесията. Температурата на въздуха бе едва 12 градуса, като се очакваше през деня да достигне до 19. Тази на трасето бе 19 градуса.
Ферари започна сесията с гуми медиум. Другите два типа на Пирели за 19-ия кръг от първенството на Формула 1 са софт и суперсофт.
Пилотите на трасето съобщаваха, че настилката е много прашна. Трибуните пък не бяха пълни със зрители, но присъстващите посрещнаха Серхио Перес с одобрителен рев.
Паскал Верлайн излетя от пистата малко след появата си на трасето. Пилотът на Мейнър бе сред състезателите, изпробващи Halo устройството в тази сесия.
10 минути след началото всички бяха направили опознавателни обиколки и се бяха прибрали в боксовете, така че над Аутодромо Ерманос Родригес се възцари тишина.
Early detour for @PWehrlein – German is testing the halo this morning #FP1 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/gL6FByTtZm
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
Track conditions are distinctly cool. That will make #FP1 reasonably inconclusive (which it normally is anyway, with track evolution).
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Естебан Окон наруши тишината със своя Мейнър. Той записа и първото време в сесията – 1:28.842 мин. От Пирели отбелязаха, че ниските температури ще са причина заключенията от първата тренировка да нямат особено голямо значение за подготовката на отборите, за която трябва да се вземе предвид и еволюцията на трасето. Междувременно Фернандо Алонсо подобри времето на Окон с 2,4 сек.
Пилотът на Макларън подобри собственото си постижение, а след това времената постепенно започнаха да се трупат в таблицата. Половин час след началото на сесията начело бе Нико Розберг с 1:22.748, следван от Селастиан Фетел (+0,839) и Люис Хамилтън преди англичанинът да оглави подреждането с 1:21.936 (-0,812).
Британецът описа условията на трасето като подобни на тези на мокра писта. Нико Хюлкенберг пък съобщи, че има проблем с DRS-а, докато Хамилтън свали постижението си до 1:21.633. Той даде това време със софт, като постигна най-добри времена в първите два сектора, последният не бе толкова силен. Само петима пилоти бяха изпробвали суперсофт до този момент, като най-бърз от тях бе наредилият се трети в този момент Перес (+0,937).
Adding to the low grip is a dirty track with plenty of dust coming off the surface. This is actually a well-known characteristic here #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Предното крило на Заубер-а на Фелипе Насър се счупи и изпопадалите по пистата големи парчета доведоха до спиране на тренировката. Даниел Рикиардо получи предупреждение по радиото: „На трасето е доста голяма каша. Предното крило на Насър на практика експлодира…”
Самият Фелипе попита по радиото какво се случва и дали всичко по колата му е наред, тъй като чул странен шум.
.@FelipeNasr safely back into pits and undergoing repairs #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/7iYiWr8SjJ
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
Ghostbusters? #MexicoGP #FP1 pic.twitter.com/UOaPsIUMqR
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28 October 2016
Отборите получиха разрешение да използват първия си комплект гуми, които по принцип се връщат на Пирели след първите 40 минути от сесията, още 7 минути след подновяване на тренировката. Това се случи след близо 7-минутно прекъсване.
GREEN LIGHT: #FP1 resumes #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/F8LjaV4WRI
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
#FP1 PROVISIONAL CLASSIFICATION (After 45 mins): @SChecoPerez giving his fans something to cheer #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/uvgPVgXaFb
— Formula 1 (@F1) 28 October 2016
Пилотите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса се наредиха трети и четвърти малко след преполовяване на тренировката, като и двамата бяха с използван софт. Розберг отново бе на трасето – с медиум. В Ред Бул пък механиците работеха по задните спирачки на колата на Верстапен, които пушеха при прибирането му в пита. Холандският състезател не се появи повече на трасето до края на сесията.
Междувременно Хамилтън записа 1:21.527 мин (медиум). Розберг се доближи на 0,146 сек до него.
One important point to note: supersoft and medium are low working range compounds, soft is a high working range compound #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Перес излезе втори (със суперсофт), а Фетел – трети. Палмър и Магнусен излетяха от трасето, а Данил Квят се завъртя, но инцидентите бяха без сериозни последствия. Фетел на свой ред зае втора позиция, само на 0,079 сек зад Люис, който бе подобрил пак постижението си до 1:20.914. Розберг се обади, че усеща сериозни вибрации от спирачките.
Top 3 times have been set on three different tyres: 1) medium 2) soft 3) supersoft. Maybe not the order you would immediately expect.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
And now #Kimi7 up to third, also using the soft tyre. Two @ScuderiaFerrari cars in top three 🏎
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 28 October 2016
Пистата бе доста натоварена през последните минути на тренировката. Райконен дори изнервено се сопна по радиото, че трябва да се измъкне от трафика. Не се стигна до сериозни размествания и Хамилтън завърши сесията на първа позиция (със серия от 26 тура с медиум). Фетел остана на 0,079 сек от него, следван от Кими, Перес, Хюлкенберг, Ботас. Розберг бе седми, като той имаше проблеми със загряването на гумите си медиум при 22-23 градуса на трасето. От Пирели признаха, че изобщо не са очаквали толкова ниски температури.
Топ 10 оформиха Рикиардо, Маса и Квят.
Final timing screen for #FP1 at the #MexicoGP pic.twitter.com/723YX9glMT
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28 October 2016