Пилотите на Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико. Финландецът изпревари съотборника си с 0,466 сек. Трети и четвърти се наредиха състезателите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо. Тези на Ферари пък бяха пети и шести – Себастиан Фетел се класира пред Кими Райконен.
Времето в началото на първата сесия бе слънчево. Температурата на въздуха бе почти 15 градуса, тази на пистата – близо 28. Брендън Хартли бе с halo в тази сесия. Имаше четири смени на пилоти: Алфонсо Селис зае кокпита на Естебан Окон във Форс Индия, Шон Гелаел бе в Торо Росо-то на Пиер Гасли, Антонио Джовинаци кара вместо Ромен Грожан (Хаас), а Шарл Льоклер бе на мястото на Маркус Ериксон в Заубер.
На изхода от питлейна се образува цяло задръстване преди началото на тренировката.
Perfect sky for Fp in Mexico #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/xj2hi84Ob9
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 27, 2017
Отборите започнаха работа и с трите типа гуми, предоставени от Пирели за уикенда на Аутодромо Ерманос Родригес – ултрасофт, суперсофт и софт. Джовинаци записа първото време в сесията 1:27.318 мин (със софт). Той бързо го свали до 1:25.488, 1:24.350, 1:23.841 след това. Джовинаци бе сам на трасето, докато останалите пилоти се бяха прибрали в боксовете след първоначалните опознавателни обиколки.
Междувременно стюардите официално потвърдиха очакваните наказания за пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн. И двамата бяха със сменени компоненти на задвижващите системи, което за пореден път ги праща в дъното на стартовата решетка. Валтери Ботас пък стана пръв с 1:21.212 – време, по-добро от това на Джовинаци с над 2,2 секунди. Финландският пилот на Мерцедес бе с гуми суперсофт, с каквито излезе и съотборникът му Люис Хамилтън. Пистата бе доста прашна и англичанинът изхвърча от пистата при първото си излизане. След това бързо излезе пръв с 1:19.815 мин – на малко над половин секунда пред съекипника си, който веднага след това се върна челната позиция с 1:19.614 (-0,201 сек). Себастиан Фетел пък се нареди трети, на 0,278 сек зад Ботас (също със суперсофт). Пилотите на Ред Бул бяха със софт и след първите си бързи обиколки бяха пети (Даниел Рикиардо) и шести (Макс Верстапен). Четвърти бе Серхио Перес (с ултрасофт).
Верстапен за момент излезе начело преди да бъде изпреварен от Хамилтън с 1:19.373 мин. Ботас се доближи на 0,037 сек до съекипника си, измествайки съперника от Ред Бул на трета позиция.
Половин час след началото на тренировката Хартли излетя от пистата и спря на четвърти завой. Рейс контролът включи режим на виртуална кола за сигурност.
The track is still quite slippery and dirty, which is what we would expect to see here in #FP1. Good pace from @Max33Verstappen on the soft.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 27, 2017
HAR stops on track – but he somehow manages to get his Toro Rosso going again 👊#MexicoGP 🇲🇽 #FP1 pic.twitter.com/8fh0g1coZ1
— Formula 1 (@F1) October 27, 2017
Фетел на свой ред стана пръв – с 1:19.041 (-0,040 сек спрямо постижението на Ботас). Германецът слезе и под 1:19 мин – 1:18.824 мин. До този момент Вандоорн бе единственият пилот без време.
So that’s half of #FP1 over and we have three different teams (and two different tyre compounds) in the top three. So far. #MexicoGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 27, 2017
FP1 INITIAL CLASSIFICATION (45/90 MINS): Sebastian Vettel out in front… #MexicoGP 🇲🇽 #FP1 pic.twitter.com/9igWpST4QX
— Formula 1 (@F1) October 27, 2017
В средата на сесията Ботас сложи ултрасофт и веднага бе най-бърз: 1:17.824. На секунда зад него бе Верстапен (със суперсофт), а трети бе Фетел (със софт). Райконен (със суперсофт) даде трето време, но бе изместен с позиция назад от излезлия втори Хамилтън, също вече с ултрасофт и на 0,789 сек от Валтери.
@ValtteriBottas clocks 1m17.824s on the ultrasoft: comfortably the fastest-ever lap of the current track layout (previous record: 1m18.704s)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 27, 2017
Със следващия си бърз тур Люис се доближи на под половин секунда от съотборника си, докато Гелаел се завъртя на трасето, но успя да продължи. Райконен се завъртя, а Алфонсо Селис разби Форс Индия-та си на 16-и завой. „Мисля, че има много повреди”, бе отговорът на пилота на въпроса може ли да прибере колата в бокса. Тренировката бе спряна, докато маршалите приберат болида и почистят трасето от отломките.
🚩 RED FLAG 🚩
📻 CEL: „I crashed. I think there is a lot of damage“#MexicoGP 🇲🇽 #FP1 pic.twitter.com/sZD7gcXC9r
— Formula 1 (@F1) October 27, 2017
При подновяването на сесията до карирания флаг оставаха 23 минути. Фетел изчака светването на зеления сигнал и пръв излезе, като бе сложил гуми суперсофт. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пък заяви, че Верстапен няма да се появи на трасето повече до края на тренировката. В бокса променяха генерално настройките на автомобила му, което изискваше време.
Четвърт час преди края на първите 90 минути за подготовка пилотите на Мерцедес бяха пред тези на Ред Бул, а състезателите на Ферари заемаха пета и шеста позиция – съответно Ботас, Хамилтън, Верстапен, Рикиардо, Фетел, Райконен. Такова остана подреждането до края на тренировката. Тимът от Милтън Кийнс и Скудерията обаче все още не бяха изпробвали ултрасофт в един бърз тур.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP1): A successful morning for @MercedesAMGF1 #MexicoGP 🇲🇽 #FP1 pic.twitter.com/GXdMM3hfON
— Formula 1 (@F1) October 27, 2017