Начало Автомобили FIESTA ЗАВИНАГИ

FIESTA ЗАВИНАГИ

232
0

• Следващото поколение на изцяло новия малък глобален автомобил на Ford продължава историята на Fiesta.
• Световното му име остава Fiesta.
• Характерният му „кинетичен” дизайн сега се комбинира с традиционните силни качества на Ford и е външната форма на стабилността, съвременността и безупречното управление на модела.
• Fiesta въвежда за първи път в В-сегмента удобства, присъщи на големите модели.
• Fiesta остава компактна, но сега е по-лека и по-стабилна с ултра устойчивата си стомана и надградена безопасност с въздушна възглавница за коленете на шофьора.
• Модификацията с три врати остава близка до Verve концепцията.
• С Fiesta футуристичният интериор на концептуалния Verve става производствена реалност, както и интегрираната HMI централна част на таблото, вдъхновена от мобилните телефони.
• 1,6-литровият Duratec Ti-VCT, 115 к.с. бензинов двигател става един от икономичните и екосъобразни двигатели на Fiesta.
• Fiesta ще разшири ECOnetic портфолиото на Ford, отделяйки по-малко от 100 г/км CO2 емисии.
• Новата Fiesta е първият производствен модел на Ford с версии за азиатския и американския пазар, чийто дебют е планиран за 2008 и 2010 г.
• Европейското производство на модела започва през есента на 2008 г.

Ford-Европа приобщи малките си автомобили към предпочитанията на новата генерация клиенти, започвайки с чаровната Fiesta. Първата информация за модела с три врати, чийто дебют предстои на автомобилното изложение в Женева следващия месец, бе представена днес.

Създадена в Европа не само за европейския, а и за азиатския, южноафриканския, австралийския и американския пазар, където дебютът й се очаква между 2008 и 2010 г., съвременната Fiesta е първият значим проект на новото поделение на Ford за глобални продуктови разработки. Нейният стил и динамика са комбинирани с традиционните за марката силни качества в сегмента. Резултатът е уверена крачка в следващата глава от историята на Fiesta – автомобил, от който за близо 32 години са продадени над 12 млн. броя.
Харизматична и индивидуална, Fiesta 2008 идва с майсторска изработка, качество на материалите и широк продуктов избор, комбинирани по традиция и с практичност, маневреност, безопасност и висока потребителска стойност за цената си. Сега тя въвежда за първи път в сегмента си и някои присъщи за големите модели характеристики.
Новата Fiesta следва „кинетичния” стил на марката, трансформиращ продуктовото ядро на Ford-Европа не само в разумен, а и в емоционален потребителски избор. Показаният в Женева автомобил превръща най-привлекателните елементи от Verve в производствена реалност. Той прекратява и спекулациите относно името на новия малък световен модел на Ford.
“Fiesta 2008 приема същността на предшественика си – закачливост, жизненост и емоция – обясни Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford-Европа. – Съзнаваме, че няма по-подходящо име в глобален план за новия модел, а и имаме над 30 години инвестиции в марката Fiesta.
Убедени сме, че комбинацията от динамика, “кинетична” външност, привлекателен интериор, прецизна изработка и добавените технологии и характеристики ще бъдат неоспорим стимул за новата генерация световни клиенти да погледнат различно на Ford Fiesta. Знам, че ще бъдат изненадани и възхитени от това, което ще видят и почувстват.”

Малък автомобил със световни планове
Fiesta 2008 произлиза от концептуалния Verve, показан на автосалона във Франкфурт миналата година. Той е първият от общо три концепта, насочени към различни световни пазари. Останалите два бяха разкрити наскоро на автоизложенията в Гуанджоу-Китай, и Детройт-Северна Америка. Verve предначертава пътя на малките модели на компанията в глобален мащаб за периода от 2008 до 2010 година и е дело на дизайнерите и инженерите на Ford-Европа. Първи е дебютът на модела за Стария континент.
“За Ford това е буквално световна премиера – обясни Жо Бакай, вицепрезидент по продуктовите разработки към Ford-Европа. – Fiesta 2008 е първият автомобил, създаден от новото ни поделение за глобални разработки.”
Европейското производство на модела ще стартира през есента на 2008 г. в завода на компанията в Кьолн-Германия, а през 2009 г. и в този във Валенсия.
„Сърцето” на Fiesta е в Европа, но погледът й е насочен към света – каза Марин Бърела, глобален изпълнителен директор за малките модели на Ford. – До 2010 г. автомобилът ще бъде произвеждан в Европа, Азия и Северна Америка и навсякъде ще бъде представен като Fiesta.”
Новият модел е разработен и в ECOnetic вариант с CO2 емисии под 100 г/км, който ще бъде представен по-късно през 2008 г.

Елегантна и уверена
• Ford Fiesta 2008 запазва размерите на предшественика си, но е по-лека и устойчива.
• Интелигентната й система за защита вече включва и въздушна възглавница за коленете на шофьора.
• Пътното й поведение е усъвършенствано с електрическо усилване на волана, намалено е нивото на шум от двигателя и при движението на автомобила.
За разлика от основните си конкуренти в Европа, които увеличиха размера и теглото си, Fiesta не само запазва старите си пропорции, но е и по-лека.
“Основните ни цели при разработването на автомобила бяха той да остане малък и да бъде с по-малко тегло – заяви Йорг Байер, главен инженер на Fiesta. – Останахме верни на идеята Fiesta да бъде компактна, като приоритет бе да намалим масата й. Усилията ни се отплащат с по-високата икономичност и по-ниските вредни CO2 емисии.”
Екипът на Ford намали теглото на автомобила, без да пожертва от сигурността му. В това отношение новата Fiesta е дръзка стъпка напред с изключително здравата си структура и с интелигентната си система за защита, включваща за първи път въздушна възглавница и за коленете на шофьора.
Сега в конструкцията на Fiesta е използвана ултра здрава стомана. Тя, заедно с боровата и двулицевата стомана, е тайната за нарасналата устойчивост на структурата на модела след намаляване на теглото му. Тези материали са вложени специално в критичните за безопасността зони като A- и B-колоните и рамките на вратите.
Динамиката на Fiesta сега е достойна за “кинетичния” дизайн и неговото значение на “енергия в движението”. Комфортът и намаленото ниво на шум в купето също са израз на класата на Fiesta.
Моделът отново е с MacPherson предно и торсионно задно окачване, което е традиционно силна страна на автомобила. Сега обаче, заедно с кормилната система, то е преминало през редица подобрения.
Електрическото усилване на волана (E-PAS) се въвежда за първи път при Fiesta, и гарантира оптималния баланс от подпомагане на волана при ниска скорост, прецизно управление и удоволствие от шофирането. E-PAS е и сред основните средства на новата Fiesta да намали консумацията си на гориво.
Електрическата помпа на усилвателя се задейства само, когато е необходимо подпомагане на волана, за разлика от традиционната хидравлична PAS помпа, работеща непрекъснато, когато двигателят е включен. Това увеличава икономичността на автомобила.

Ефективни двигатели
• Общо пет двигателя ще задвижват Fiesta 2008 – от ефективния 1,4-литров Duratorq TDCi, 68 к.с. до новия бензинов 1,6-литров Duratec Ti-VCT, 115 к.с., добавящ 15 к.с. без увеличение на разхода на гориво.
• Екосъобразната Fiesta ECOnetic ще отделя под 100 г/км вредни CO2 емисии.
Останалите двигатели на Fiesta са:
• 1,25-литров (60 и 80 к.с.) и 1,4-литров (91 к.с.) Duratec бензинови агрегати.
• 1,4-литров (68 к.с.) и 1,6-литров (90 к.с. – предлаган с филтър за твърди частици) дизелови Duratorq TDCi common-rail двигатели с технология на впръскване на горивото с усъвършенстван електронен контрол.
Fiesta ще използва Ford Durashift 5-степенна ръчна или Durashift 4-степенна автоматична трансмисия, налична за 1,4-литровия (91 к.с.) Duratec двигател.

Концепцията се превръща в реалност
• Производствената Fiesta следва концепцията Verve.
• Футуристичният интериор на Verve намира израз в HMI централната част на таблото.
• Новата технология на автомобила включва стартиращ „Ford Power” бутон, безключов достъп, Ford Easyfuel система за зареждане без капачка, USB вход и интериорно осветление.
Новата Ford Fiesta превръща в реалност екстериора и интериора на радикалния Verve и въвежда удобства, характерни за по-големите и скъпи автомобили, отхвърляйки виждането, че малките модели са принципно „спартански” и скучни.
Вдъхновеният от мобилните апарати футуристичен дизайн на вътрешността на Verve е пресъздаден при Fiesta чрез интерфейса „човек-автомобил” в центъра на таблото. Формата му вече далеч не е така плоска – характерна черта на повечето малки автомобили, поради необходимостта на това място да се вмести големият панел на радиото зад лицевата част. Нова технология позволи при Fiesta да бъдат разделени най-важните елементи на аудиосистемата – бутоните за управление, дисплея и прилежащата електроника – в структура, даваща на дизайнерите повече свобода в създаването на естетичен и същевременно функционален вид.
Повечето от бъдещите клиенти на Ford Fiesta 2008 са отраснали с мобилните телефони. Те ще намерят за особено удобно използването на системата Ford Convers+. Тя следва контурите на централната част на таблото и обгръща големия дисплей и панела за управление на аудиосистемата, телефона и някои други настройки на автомобила. Удобни управляващи бутони са позиционирани и на волана. Те позволяват на шофьора да контролира лесно и интуитивно важни функции на Fiesta.
Ford Convers+ е елемент от Ford Mondeo, S-MAX и Galaxy и е огромна крачка напред за малката Fiesta. И това е само част от новите й технологии и характеристики.
Друга особеност на Verve концепцията – ромбовидният дизайн на управлението на отоплителната и охлаждащата система в средата на инструменталната част на таблото – е също запазена при Fiesta.
Въведение е и новата централна конзола с отделение за MP3 плеър, разполагащо с вграден жак за допълнителен (AUX) аудиокабел и с USB, наред с традиционния 12-волтов извод. Така аудиосистемата на автомобила служи за контрол и на MP3 устройството.
Bluetooth® с гласови команди е също част от възможностите на новата Fiesta, заедно с още много технологии, като:
• Настройка на волана в дълбочина и височина.
• Ново приглушено червено интериорно осветление.
• Прозорец на шофьора, задействан с еднократно натискане и със защита срещу приклещване.

Дръзка, динамична и изваяна
Предизвикателните тонове и външност на Ford Fiesta 2008 демонстрират до каква степен духът на Verve е пренесен в производствения модел. Уникалният цвят на концептуалния автомобил с три врати е реализиран чрез жизнерадостните „Squeeze” и „Hot Magenta” при Fiesta.
„Толкова сме доволни от положителното възприемане на цвета на първия Verve, че решихме да го възпроизведем при Fiesta веднага след представянето му” – обясни Марин Бърела.
Динамичният, приличащ на купе, профил и спортното внушение на новата Fiesta са потвърждение, че нито една от емоционално ангажиращите черти на концепцията не е загубена.
„Всички основополагащи елементи на „кинетичния” дизайн са съчетани, за да създадат визуално завършена, експресивна външност, която всъщност е много доближена до оригиналния Verve – обясни Мартин Смит, изпълнителен директор по дизайна във Ford-Европа. – Дръзките форми се комбинират хармонично, за да придадат духа на динамиката и енергията в движението.”
Ненатрапчиво мускулестите пропорции на Fiesta 2008 демонстрират увереност, стил и индивидуалност. Агресивният контур на предния капак и на калниците подчертават стабилната стойка на автомобила. Спортното му излъчване се внушава от дръзката долна трапецовидна радиаторна решетка – характерен елемент за лицето на новата Fiesta. Частичното използване на хром и полиран светъл материал пък прехвърля акцента върху елегантността и изтънчеността.
Големите и индивидуални фарове са взети директно от концепцията Verve. Те оформят “раменете” и са изразително изтеглени назад, достигайки почти до А-колоните. Въздействието им е допълнено от кръглите, заобиколени с хром, фарове за мъгла, интегрирани в долната броня.
Профилът на новата Fiesta е с подчертано устремена форма и балансиран, спортен стил. Пригладената линия на покрива се простира от предните А-колони до задницата, определяйки дръзката извивка на страничните прозорци и приликата с купе при модификацията с три врати и при предстоящата с пет.
“Дизайнерският екип обърна внимание не само на модела с три врати, а и на този с пет – сподели Щефан Лам, главен дизайнер по екстериора към Ford-Европа. – И двата автомобила са изградени на една база и са спортни и динамични, почти приличащи на купе.”
В долния си край страничните прозорци на Fiesta са елегантно подчертани с хром, а формата им акцентира на издигащата се към задницата странична линия. Арките на калниците загатват стабилност и бързина, визуално допълнени от новите 17-цолови алуминиеви джанти.
„Кинетичният” стил се разпознава и във връзката между горната част на задните светлини, отново заимствани от Verve, и характерния спойлер с вградена фина LED стоп лента. Всички елементи, подобно на концепцията, са неразривно свързани, включително V-образния капак на багажника, оформящ задното стъкло.
“Преди казвах, че е нужно само малко търпение, за да се види новата Fiesta и как сме пренесли „кинетичния” дизайн при този тип автомобил – обясни Мартин Смит, изпълнителен директор по дизайн към Ford-Европа. – Сега чакането приключи. Fiesta провокира моментално емоционалната реакция: „Искам такава”, и тази реакция разширява традиционната й практична стойност, като привлича съвременните, ориентирани към стила, клиенти на малки автомобили.”