Автомобилите на М-Спорт Форд Фиеста RS WRC ще са с обновена предна част през следващия сезон на световния рали шампионат.
Те ще бъдат преработени така, че да се сдобият с новото корпоративно „лице” на Форд, което вече може да се види в най-новия състезателен модел Фиеста R5.
Междувременно преговорите с основния спонсор Катар продължават, като се очаква скоро те да бъдат финализирани. Външният вид на колите едва ли ще претърпи съществени промени, но тези в предницата ще са осезаеми.
Нова, по-агресивна решетка е въплъщение на концепцията, известна като „Ford Global Design Language” (глобален дизайнерски език на Форд). Той се различава от прилагания доскоро кинетичен дизайнерски език, появил се за първи път при настоящата Фиеста и представен през 2008 г.
– Планът е да направим фейслифт и засега всичко върви по план за изпълнението му. Нещата не са толкова прости – трябва да се преработят охлаждането и още някои неща по колите. Но инженерната част от проекта приключи – обясни шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън пред Максрали.
Въпросът, който все по-често ще се задава от сега до края на шампионата, пък е кой ще кара обновените Фиести. Сред настоящите пилоти на М-Спорт най-добре се представя Тиери Нювил. Белгиецът записа поредица подиуми във WRC този сезон и върви страхотно през годината, след като промени подхода си към надпреварите. Няколко пъти той дори бе близо до победа и логично от него се интересуват от доста страни.
– Тиери е щастлив при нас. Той бе наясно дори преди да дойде в тима ни, че можем да печелим надпревари и имаме достатъчно добър автомобил. Свършената от него работа този сезон помогна за допълнително подобрение на колата. Така че за мен не съществува никакво съмнение, че ще продължим да сме конкурентоспособни – заяви Уилсън.
Наскоро пък той разкри, че М-Спорт за малко са се разминали с привличането на Себастиен Льоб. Деветкратният световен шампион бил близо до договор с екипа на Уилсън през лятото на 2005 г. Пилотът и навигаторът му Даниел Елена направили тест на Фокус RS WRC 04.
– Ние знаехме какво иска той, както и че ще намерим парите, за да го осъществим. В крайна сметка Себастиен поиска да остане със Ситроен. Според мен разбра, че 2006-та ще е преходна година, а той бе френски пилот във френски автомобил с френски отбор. Ако бе дошъл при нас, щеше да свърши същата работа с нашата кола като с тяхната. Нищо нямаше да се промени – допълни Уилсън.
Льоб кара с частния Кронос Рейсинг през 2006-та, когато спечели третата си поредна титла. След това взе още 6 преди да се оттегли частично за 2013 г., когато кара само в четири кръга от шампионата. От догодина Себастиен ще се състезава в WTCC, за където Ситроен подготвят С-Елизе и ще е съотборник с четирикратния първенец в тези серии Иван Мюлер.