Fiat се подготвя да разшири продажбите си в Индия – седмия по големина пазар на автомобили в момента. Компанията е с нова мрежа от дилърства – 57 на брой, която отваря врати на 1 април с надеждата да привлече повече потребители във втората по население страна на планетата.
Fiat ще инвестира в бързо растящи пазарни сегменти като SUV и спортни модели и не възнамерява да прави малки коли за държавата, където доминират Suzuki и Hyundai. Тази година фирмата ще започне да продава в Индия SUV-а на Chrysler Jeep, както и ще създаде по-малка негова версия до 2015 г. Ще бъдат представени още Abarth и спортните варианти на 500 и Punto. Стратегията е малко необичайна с оглед настоящото състояние на пазара, но според някои анализатори може и да проработи.
– Мисля, че Fiat се фокусира върху представянето на няколко нишови продукта и възстановяването на отношенията си с клиентите. Трудно е, но сега е моментът да се комуникира към потребителите посланието, че Fiat са различни – коментира управляващият директор на IHS Automotive India Дийпеш Раторе.
Fiat имат споразумение от 2007 г. с Tata Motors за конструиране на общи модели. След три години спад в продажбите обаче италианската компания реши през 2012 г. да прекрати договорката. Сега поема в различна посока, тъй като във фирмата са убедени, че представянето им в Индия въобще не е такова, каквото заслужават.
Потенциалът на индийския пазар пък е огромен. Понастоящем продажбите възлизат на около 2,6 млн. коли на година. Очакванията са до 2017 г. те да нараснат до 6,9 млн.