Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА започва разследване на режимите на моторите, целящи обдухването с газове

ФИА започва разследване на режимите на моторите, целящи обдухването с газове

71
0
двигател,мотор,Рено

ФИА ще започне разследване на режимите на двигателите, чрез които някои от производителите на мотори обдухват с изгорели газове задното крило на болидите.

Още по време на предсезонните тестове в Барселона беше забелязано, че в заводския тим на Рено се опитват да обдухват задния си спойлер, поставяйки ауспуха максимално високо според правилата.

Смята се, че и от Ферари работят в тази област и постигат ефекти, които обясняват отличната скорост на колата от началото на сезона, както в завоите, така и на правите.

Предполага се, че с това обдухване е свързана и загадъчната 3-а планка на волана на Себастиан Фетел, която е разположена над тази за смяна на скоростите.

Федерацията ще се опита да наложи ограничения, с които да намали тези ефекти, като още преди изпитанията на Каталуня бе заявено, че тя няма да толерира умни режими на двигателите, които помагат на изгорелите газове да се насочват към определена зона и да я обдухват.

„Не допускаме режими на агрегатите, специално направени, за да увеличават потока от газове в завоите, каза шефът на ФИА по техническите въпроси Николас Томбазис.

 – За да бъде позволен, такъв поток от газове трябва да се получава в резултат на стандартно увеличаване на мощността или надеждността на задвижващата система, а не да цели увеличаване на потока изгорели газове.“

Томбазис каза още, че направеното от всеки един отбор ще се разглежда по отделно, като целта е процесите на обдухване на останат в някакви приемливи лимити и ефектите от тях да не бъдат твърде големи.

Според него ъгълът на поставяне на ауспуха сам по себе си не е проблем, както в случая с Рено, където тръбата е поставена под максималния позволен от правилата ъгъл.

След въвеждането на хибридните турбомотори през 2014 г. обдухването с изгорели газове на практика беше елиминирано, тъй като разположението на ауспуха бе такова, че не можеше да се обдухва нито дифузьора, нито високо поставеното задно крило.

От 2017 г. обаче с новите правила задният спойлер беше поставен доста по-ниско, което отново накара отборите да мислят как могат да го обдухват, увеличавайки по този начин притискащата сила в задната част на колата.