ФИА издаде техническа директива, забраняваща използване на квалификационни режими от Гран при на Италия. Надпреварата на пистата Монца е на 6 септември. Първоначално се твърдеше, че новото изискване ще бъде въведено за предстоящото състезание в Белгия, което е в края на следващата седмица.
Директивата (с №37) изисква отборите да използват едни и същи режими по време на квалификация и състезание
От федерацията са описали също така как възнамеряват да следят за изпълнението й.
Очакванията на екипите във Формула 1 са, че разликите в квалификации може малко да се намалят, но едва ли ще има сериозни размествания.
„Честно казано, нямам представа какво носят различните режими на отделните задвижващи системи. Убеден съм, че всеки производител има определени настройки, налични за квалификация и състезание. Ще се изненадам, ако някой кара само с един режим. Не мога да преценя колко голяма е разликата между различните агрегати. Но каквито и да са промените, според мен Мерцедес – с техните възможности и капацитет – ще продължат да са примера в модерната ера на хибридни задвижвания“, коментира шефът на Макларън Андреас Зайдл.
Люис Хамилтън предположи, че мярката може да е насочена срещу тима му, но бе категоричен, че тя изобщо не го притеснява. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф също не се впечатли особено.
„Не смятам, че ни липсва представяне в събота. Досега имахме доста сериозна преднина. Ако Формула 1 забрани определено режими на двигателите, то според мен това всъщност може да ни помогне в състезанията. Трябва да имате предвид също така, че дори да ни повлияе в квалификация (което не съм сигурен, че ще стане) с няколко десети от секундата, то ще има същия ефект и за останалите. Ние така или иначе почти бяхме на границата относно това какво можем да извлечем от задвижващата система. При това положение ограничение на квалификационните режими ще ни направи по-силни в състезанията“, заяви Волф.
*92
Accidental flex. 🙃
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 20, 2020