Международната автомобилна федерация (ФИА) уточни правилата за провеждане на тестове от следващия сезон нататък във Формула 1. Организацията предприе марки да изясни някои аспекти преди връщането на тренировките по време на състезателния сезон в Гран при.
Това бе направено в отговор отчасти на възобновяването провеждането на изпитания в рамките на сезона и отчасти заради възникналите въпроси около провеждането на теста на Пирели и Мерцедес след Гран при на Испания през 2013-та. Трибуналът на ФИА стигна до заключението, че пробите на доставчика на гуми и тима от Бракли са били нерегламентирани, но правилата всъщност са толкова неясно формулирани, че реално създават проблеми.
От 2014 г. на отборите ще бъде разрешено да правят до 4 двудневни теста между първия и последния кръг от световния шампионат. Те могат да се провеждат само на писти, където надпреварите от календара вече са се провели, като екипите ще имат право да работят едва 36 часа след финала на състезание на дадено трасе.
Осемте дни тренировки няма да се променят като брой, освен ако дължината на календара не бъде коригирана. За всеки добавен старт над 20 общо ще се маха по 1 ден изпитания.
ФИА са работили и по въпроса как да се оказва по-голямо съдействие на Пирели. Спортният шеф на италианската компания Пол Хембри обясни многократно през изминалия сезон във връзка с проблемите с продуктите на фирмата, че F1 отборите са канени неведнъж на проби, а всъщност не се отзовават.
– В интерес на това доставчикът да има достъп до съвременни F1 болиди с цел развитие на продуктите си, всички отбори са задължени да посочат 1 ден от осемте си през сезона за тестване специално на гуми – гласи правилото в тази посока.
Датите на тестовете ще бъдат обсъждани предварително с доставчика на гуми. Ако повече отбори посочат една и съща дата, приоритет ще се дава според класирането в шампионата от предходния сезон. Тренировките ще бъдат уточнявани окончателно с ФИА преди началото на първенството. След това няма да може да се променят датите на провеждане. Доставчикът на гуми ще определя програмата на тестовете в дните, определени за изпитания на техните продукти. Резултатите и изводите от проведените тренировки ще бъдат достъпни за всички екипи.
Използваните по време на тестове гуми няма да се прибавят към годишното разпределение на отборите за изпитания.