Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА ще следи колко се огъват задните крила по време на уикенда...

ФИА ще следи колко се огъват задните крила по време на уикенда в Азербайджан

1330
0
Ред Бул, Хонда, механици, задно крило, крила
снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА ще следи колко се огъват задните крила на болидите по време на уикенда за Гран при на Азербайджан. От федерацията ще използват стикери, за да наблюдават движението. Жълтите кръгчета са с диаметър 10 мм. 12 от тях ще бъдат разположени по крилото – 6 на основната плоскост и 6 на страниците. Според някои твърдения обозначенията щели да останат до края на сезона.

Мярката е следствие от продължаващите спорове относно това колко се огъват задните крила на екипите. ФИА затяга тестовете за изследване на този компонент, но едва от 15 юни. Това предизвика недоволството на Мерцедес и Макларън. От Ред Бул пък бяха категорични, че болидът им е легален, докато новите изисквания не влязат в сила. Тото Волф заплаши на два пъти, че може да подаде протест в Баку, ако сметне, че съперниците имат предимство от огъването на задното си крило. Тимът от Милтън Кийнс разполага с ново такова в Азербайджан.

Поставянето на жълтите маркери ще улесни ФИА в наблюдението. Освен това ще позволи пряко сравнение на поведението на компонентите сега и след влизане в сила на новите изисквания.

Хелмут Марко не вярва, че Волф ще подаде протест срещу Ред Бул заради задното крило на RB16B. Подобно е мнението и на управляващия спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун.

„Ще се изненадам, ако стюардите стигнат до нещо, противоречащо на мнението на федерацията. Един ги смята за твърде гъвкави, за другиго са си напълно наред. Затова има тестове. Ако сложиш някакъв механизъм, или панта, нещо друго, то тогава съм съгласен, че е нелегално. Но не виждам проблем в рамките на нормалните допуски за структурата“, обясни Рос Браун.