ФИА е започнала разследване на инцидента на Антонио Джовинаци по време на Гран при на Белгия. Пилотът на Алфа Ромео катастрофира в десетата обиколка от състезанието на Спа-Франкоршамп. Задно дясно колело се откъсна от автомобила му и бе връхлетяно от идващия зад него Джордж Ръсел с Уилямс.
„Не съм 100% сигурен защо колелото се откъсна. Разследването обаче на практика започна веднага – от момента на прибиране на колата“, каза рейс директорът на ФИА Майкъл Маси.
„Имаме записите и отговарящите за техниката и безопасността департаменти разследват станалото. Според мен всеки инцидент е възможност за подобрения по пистите. Не само на Спа, а навсякъде. Безопасността е нещо, което се развива, постоянно се подобрява. Винаги можем да научим нещо и да постигнем прогрес. Ще разгледаме всичко.“
Маси обясни също така, че не е било необходимо да спира състезанието. Отбеляза още, че маршалите на трасето са свършили бързо работата си и са разчистили пистата.
Huge drama on Lap 11 at Spa as Giovinazzi and Russell crash 💥 👀#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/bedzeQ2f0U
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020
Рейс директорът на ФИА разясни и разследването на Шарл Льоклер за времето му в обиколката след излизане от питлейна на път към стартовата решетка
„Трябва да уточня, че не говорим за загряващия тур, а за този, с който се отива към грида. За тази обиколка има постановено минимално време и за квалификация, и преди старт. Имаше предположение, че Льоклер е бил в нарушение. Стюардите провериха и не откриха проблем. Всъщност той пресече линията, след която се включва хронометърът, но е изпробвал стартова процедура и затова е загубил известно време. Разликата освен това бе малка.“
„В предишни години някои автомобили са се движили прекалено бавно към стартовата решетка в опит да пестят гориво или поради някакви други причини. Това обаче е било доста преди аз да започна да работя във ФИА.“
Бавното придвижване в края на миналогодишната квалификация за Гран при на Италия доведе до куриозен полпозишън за Льоклер. Класиралите се в Q3 пилоти се дебнеха един друг – кой зад кого да застане. Надлъгването доведе дотам, че само Карлос Сайнц и Льоклер влязоха в бърз тур преди карирания флаг. Ситуацията предизвика сериозни дискусии. Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че всички пилоти са изглеждали като идиоти и случилото се бе недостойно за Формула 1. Люис Хамилтън заподозря състезателите на Ферари в умишлено забавяне на темпото с цел изтичане на времето. Ситуацията в самата Скудерия се обостри заради плана кой кого трябва да изтегли при вторите серии в Q3.
„Тази тема я обсъдихме още в четвъртък (преди Гран при на Белгия)“, отбеляза Маси. „Целта бе да припомним какво дискутирахме миналата година. Разговорът обаче бе зад закрити врати, така че няма да го коментирам.“