Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА няма да променя бордюрите на Ред Бул Ринг преди Гран при...

ФИА няма да променя бордюрите на Ред Бул Ринг преди Гран при на Австрия

21
0

Бордюрите на пистата Ред Бул Ринг се оказаха в центъра на вниманието на пилоти и медии след квалификацията за Гран при на Австрия, след като при стъпване върху тях три коли се оказаха със счупени задни окачвания. Нико Розберг катастрофира в сутрешната свободна тренировка, а Серхио Перес и Данил Квят пострадаха в официалната сесия за разпределение местата на грида.

Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг направи обиколка на трасето привечер, придружен от техническия шеф на Мерцедес Пади Лоу, председателя на GPDA Алекс Вурц и Квят. Впоследствие той обясни, че няма да има промени преди състезанието, както и защо е избрана точно тази конструкция на бордюрите. Гледната точка на федерацията е, че отборите, които се притесняват от проблеми, просто трябва да инструктират пилотите си да се пазят от ограничителите.

Част от състезателите поискаха промяна след квалификацията. Люис Хамилтън, който спечели полпозишъна в Австрия, смята, че организаторите са прекалили по отношение на бордюрите.

„Не мога да говоря от името на всички пилоти, но аз лично смятам, че жълтите бордюри са доста опасни. Днес видяхме няколко инцидента”, заяви англичанинът, който по принцип твърди, че е привърженик на старите, не толкова обезопасени трасета. „Колко катастрофи още са нужни преди някой да се разбие в стена и да пострада? Сигурен съм, че ФИА и Чарли проверяват въпроса, но това определено е подлежаща на подобрение ситуация. Идеята по принцип е добра – не искат да излизаме от пистата, но може би е нужно друго решение.”

Макс Верстапен бе първият случай, при който се счупи окачване, както и две предни крила. Още вчера той заяви, че жълтите ограничители са опасни. Въпросът обаче не бил разискван на пилотския брифинг, макар че холандецът опитал да привлече вниманието на Уайтинг върху него.

„Според мен опасността е най-сериозна в осми завой. В пети и шести бордюрите не се достигат толкова лесно, но положението е подобно. Ясно се видя какво стана днес, аз го изпитах на мой гръб вчера. Опитах да говоря с Чарли, но вероятно и други трябва да се постараят, защото само аз не съм достатъчен. Може да се стои настрани от бордюрите. Но ако водиш битка и те избутат настрани, пак ще ги настъпиш”, обясни Макс.

Серхио Перес дори не бе убеден, че счупването на задното окачване на неговия Форс Индия е заради бордюрите: „Случилото се бе много странно. Не можем да хвърлим цялата вина върху бордюрите. Продължаваме да анализираме станалото. Понякога не стигаме до отговори, но се надяваме в този случай да открием причината. Бях минавал и преди върху този бордюр – три или четири пъти, както и много други пилоти. Нормално е да ги ползваш. Утре ще се пазя от жълтите ограничители, защото върху тях се троши окачването.”

Случаят на Розберг не бе при бордюр с жълти ограничители. Той сподели след квалификацията, че след сутрешната си катастрофа се е пазил да не ги настъпва, освен в случаите, когато е било абсолютно наложително.

Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф изрази тревога от случилото се и призова ФИА да реагира по някакъв начин. Той отбеляза, че инцидентите се случиха с различни автомобили и че определено предизвикват тревога.

„В началото изглеждаше, че има пикове в натоварването. След анализа на данните обаче се оказа, че няма чак такова натоварване върху окачването. Не знаем какво води до проблема с окачването. Някаква странна честота или вибрации на гумата. Подсилихме окачванията си, но се съмнявам това да реши изцяло въпроса”, допълни Волф.

Съотборникът на Верстапен Даниел Рикиардо пък е на точно обратното мнение на Макс – според него бордюрите вършат работата, за която са предназначени.

„Честно казано, аз ги третирам като стена. Знам, че ако ги ударя, ще си строша колата. Не се присмивам на колегите си – на Дани или останалите катастрофирали. Просто смятам ситуацията за изцяло черно-бяла. Пилотите се оплакват, че на модерните писти излиташ от асфалта и това не ти коства нищо. Този уикенд излизането от пистата има цена. Да, повредите по автомобилите са сериозни, но същото се случва, ако удариш стена на улично трасе. Аз съсипах задната част на моя болид в Баку. Бордюрите се виждат добре. Наистина смятам, че вършат работа и са добър компромис, който да ни пази в рамките на трасето”, бе категоричен австралиецът.