На допълнителен тест е бил подложен болидът на Себастиан Фетел по време на уикенда за Гран при на Индия.
Причината са били съмнения, породени от материал на бившия технически директор във Формула 1 Гари Андерсън. Британецът понастоящем е технически експерт на ВВС и публикува нова теория откъде идва предимството на Ред Бул през последните месеци.
Андерсън отбелязва, че шампионският тим буквално е на друго ниво след лятната пауза този сезон и всички в питлейна се питат как го постигнаха. Той проследява промените в RB9 и стига до извода, че промяната в гумите е от причините. Конструкторът на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи потвърди, че връщането към конструкцията от 2012 г. е помогнала на отбора.
След това Андерсън разглежда изображения от термалните камери, показани по време на Гран при на Япония. Според анализа му има възможност предната част на пода да се извива нагоре при увеличение скоростта на болида и загряване, което да води до аеродинамично предимство, тъй като би позволило на екипа да сваля ниско RB9. Андерсън смята – от това, което е успял да види, че точно тази част от болида е със значително по-сложна конструкция от необходимото. Той отбелязва също така, че механиците на Ред Бул изкарват доста време в този край на автомобила вечер по пистите.
Бившият технически директор обяснява също така, че миналогодишните гуми – както и използваните от средата на настоящия сезон – увеличават постепенно диаметъра си по време на движение, а това също има влияние върху аеропритискането. В комбинация с повдигането на пода това би позволило на отбора да държи болида по-ниско за по-дълги периоди от време и би означавало предимство от порядъка на 0,5-0,7 сек на обиколка.
Публикуването на този материал явно е предизвикало реакция, тъй като в Индия техническият делегат на ФИА Джо Бауер е приложил допълнителен тест на болида на Фетел. Той е нагрял предната част на пода до 300 градуса по Целзий, но подът не е мръднал.
Ред Бул RB9 е поредният автомобил на Ейдриан Нюи, чиято легалност често се подлага на съмнение. Представянето на Фетел в Сингапур например бе такова, че след това дълго време се обсъждаше как е постигнал подобно темпо. Бе изказано дори предположение за наличие на забранен тракшън контрол в колата, което бе опровергано.