Световният съвет на ФИА обяви още промени в правилата на Формула 1 за следващия сезон. Освен това той одобри окончателно календара за 2019 г., който е без промени спрямо изложения през октомври.
Минималното тегло на колите се увеличава на 743 кг. Това е със 9 кг повече спрямо 2018 г. Първоначално бе обявено, че за 2019 г. то ще бъде 740 кг, а сега се добавят още 3 кг.
Досега пилотите, които имаха повече от 15 места наказание в решетката за смяна на компоненти по мотора, бяха изпращани директно на нейното дъно, като при наличието на повече от един такъв пилот, на грида по-напред бе подреждан този, който първи излезе на трасето с новите елементи по задвижващата система.
Това водеше до ситуации, при които пилотите излизаха от питлейна и отиваха на изхода на бокса много преди началото на дадената сесия, за да си гарантират, че ще са пред всички други, които също ще имат над 15 места санкция в решетката.
За да не се случва повече това, от 2019 г. подреждането на пилотите на опашката на грида ще става според това на кое място в квалификацията са се класирали и който е по-напред в нея, ще заеме по-предна позиция в решетката. Това ще стимулира и тяхното участие в квалификацията.
Пилотите, които са извън 107% от времето на най-бързия в квалификацията, но са получили разрешение да стартират, ще могат да го направят от последна позиция на грида, зад пилотите с наказания от над 15 места за смяна на елементи по задвижващата система.
От следващия сезон също така при процедурата на прибирането на колата за сигурност, на пилотите ще бъдат показвани жълти флагове до достигането на контролната линия на старт-финала. Чак тогава ще има сигнализация със зелени светлини, че състезанието е подновено. Съответно докато трае режимът с жълти флагове изпреварванията ще са забранени.
Всички CFD симулации и изследвания, които касаят колите за 2021 г., ще бъдат неограничени, за да могат отборите да се подготвят по-добре за промените в правилата тогава.