ФИА обяви, че разглежда принципите за управление на Формула 1 и си търси главен изпълнителен директор. През седмицата имаше извънредно заседание на Световния съвет на федерацията за автомобилен спорт (WMSC – World Motor Sport Council) под председателството на президента на организацията Мохамед бин Сулайем. Организацията вече провежда подробен анализ на събитията от финалния кръг на F1 за сезон 2021.
На заседанието на WMSC е взето решение за създаването на три работни групи. Едната от тях ще работи за привличането на главен изпълнителен директор на ФИА
Постът е новосъздаден – досега организацията нямаше CEO. Назначеният на тази позиция ще отговаря за оперативната работа на федерацията.
Втората комисия ще се труди по изграждането на департамент за финансов одит. Бюджетите във Формула 1 са ограничени за втора поредна година. Проверките започнаха още миналия сезон, някои от тях внезапни. Гран при отборите трябва да имат готовност да предоставят информация относно изразходваните ресурси и съответните документи в кратки срокове. За разглеждането им от ФИА искат да има специален отдел с финансови експерти.
Последната работна комисия ще разглежда принципите на ръководство
Тя ще сътрудничи на провеждащите анализ на събитията от Абу Даби, ще анализира възможни проблеми в структурите и ще търси решения за тях.
„Във ФИА започна нова ера чрез създаването на управленска структура, основана на откритост и приобщаване“, коментира Бин Сулайем. „Това е ключов елемент от стратегията ни. Отговорностите и правомощията на световните съвети ще бъдат увеличени. Ще бъде създаден по-ефективен модел за наблюдение.“
A new era has begun for the @FIA, through the creation of a governance framework founded on openness and global diversity. This is a key pillar of our strategy and I warmly thank the World Councils’ Members, who have approved the changes. 1/3 https://t.co/fQcoVB289g
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) February 4, 2022
Една от промените във ФИА е назначаването на нов шеф на комисията по безопасността. Той е познато име за Формула 1 – Сам Майкъл
Австралийският инженер започва кариерата си в Гран при през 1993 г. в Лотус. След това работи в Джордан, Уилямс (където от състезателен инженер се издигна до технически директор) и Макларън (там заемаше поста на спортен директор). Напусна екипа от Уокинг през 2014 г. и се върна в родината си. През 2016 г. отново започна да работи в автомобилния спорт.
Комисията по безопасността във ФИА разглежда инциденти и свързани с осигурителното оборудване въпроси от всички категории автомобилен спорт. Майкъл работи от 2016 г. в австралийския институт за моторспорт безопасност. От 2017-та е съветник към работна група на международната федерация за изследвания в същата област.