ФИА отхвърли протеста на Ред Бул срещу системата DAS на Мерцедес след повече от шест и половина часа разследване. Решението излезе в 00:30 минути местно време. Стюарди на Гран при на Австрия са Витантонио Лиуци, Герд Енсер, Феликс Холтер и Валтер Йобст. Те постановиха, че протестът е неоснователен, тъй като DAS е част от системата за управление и поради това не нарушава свързаните с окачването и аеродинамичното влияние правила.
BREAKING: Stewards have declared Mercedes’ Dual Axis Steering ‘DAS’ system legal #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/0MC2B0ogwy
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
От Ред Бул посочиха по време на изслушването на пистата Ред Бул Ринг, че изглежда DAS е част от системата на окачването
Правилата забраняват промяна в настройките на окачването по време на движение. Доводите на тима от Милтън Кийнс бяха представени от техническия шеф Ейдриан Нюи, спортния директор Джонатан Уитли и главния инженер Пол Монахан. Те показаха записи на обиколки от втората свободна сесия в Австрия. Според Ред Бул DAS се използва на правите. Не води до промяна на траекторията, „което означава, че е не е система за управление. Съдейки по тренировката, използването й изглежда се случва в загряващите обиколки и тези за прибиране като средство за промяна температурите на гумите, тоест основната цел на системата не е управление“.
Защитата на Мерцедес бе представена от техническия директор Джеймс Алисън, главния конструктор Джон Оуен, директорът операции на пистата Андрю Шовлин и спортния директор Рон Медоус. Те обясниха защо според тях DAS е част от системата на управление, а не от тази на окачването.
Стюардите се консултираха и с Никола Томбазис, който отговаря за техническите въпроси във ФИА. В заключението им се посочва, че „DAS позволява на пилотите да регулират ъгъла на сходимост на предните колела чрез надлъжно движение на волана по кормилната колона.“
„DAS е подпомогната хидравлично като всяка конвенционална система за управление във Формула 1, но през цялото време остава под контрола на пилота. Физически DAS е интегрирана в конвенционалната система за управление на автомобила.“
„Стюардите смятат, че DAS е част от системата за управление, макар и неконвенционална. Оспорването на легалността й се корени в твърдението, че не е част от системата за управление. Ако случаят бе такъв, то щеше да има нарушение на технически и спортни правила.“
Ред Бул има право да обжалва решението.