Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг обясни защо се е стигнало до проблемите с дренажната система на пистата Сепанг, които доведоха до катастрофата на Ромен Грожан във втората свободна тренировка в Малайзия.
Капакът на една от шахтите се отчупи, след което преминалия през него пилот на Хаас се завъртя и излетя от пистата, разбивайки се в предпазната стена. Според Уайтинг става въпрос за дефект на заварката на въпросния елемент.
„Един от капаците на дренажната система, който е направен от тежък метал и е около половин метър дълъг и 30 см широк, се отвори, обясни Уайтинг. – Има много такива на пистата и на това място от външната страна на завой 12, те са 5, разположени на интервали.
На това място има големи сили на притискане от колите. Установихме, че някои от тези дренажи са захванати с болтове, а други са заварени. Заваряването е напълно допустимо за такива елементи. Но очевидно в случая заварките просто не са издържали. Просто е.”
Преди съботната тренировка, инженерите на пистата ще прегледат внимателно всяка шахта, която не е захваната с болтове, и всички такива ще бъдат подсилени и заварени отново.
Уайтинг отбеляза, че дренажната система на пистата не е от най-нова технология и препоръча на организаторите в бъдеще, ако пистата отново стане част от календара на F1, да се търси друго решение по отношение на отводняването.