Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА ще предприеме по-строги мерки при промяна на позиция при спиране

ФИА ще предприеме по-строги мерки при промяна на позиция при спиране

1177
0
Ромен Грожан
Ромен Грожан; снимка: Хаас

ФИА ще предприеме по-строги мерки спрямо пилоти, които променят позицията си при спиране. Поведението на Ромен Грожан по време на Гран при на Великобритания доведе до поредно обсъждане на маневрите при изпреварвания и защита. Пилотът на Хаас получи две предупреждения миналата неделя – веднъж на пистата и след финала. Карлос Сайнц (Макларън) го определи като „много опасен“. Даниел Рикиардо (Рено) каза, че ще повдигне въпроса на пилотския брифинг този уикенд и решението е взето след обсъждане със състезателите.

„Според мен всички пилоти признаха, че това е може би една от най-опасните ситуации. Може да доведе до изключително сериозни инциденти заради скоростта, с която доближаваш колата пред теб. С DRS е с около и над 30 км/ч по-висока от тази на болида отпред“, обясни Карлод, цитиран от The Race.

Сайнц допълни, че рейс директорът на ФИА Майкъл Маси е бил проактивен в действията си и ще е малко по-строг в подобни ситуации. Всички състезатели освен това имали джентълменско споразумение по въпроса

„Всяка ситуация ще се разглежда. Но при същия сценарий (като през миналия уикенд), с точно тези движения Грожан вероятно ще получи наказание след това споразумение“, добави пилотът на Макларън.

Поведението на Грожан на писта се обсъжда не за първи път във Формула 1. Преди години той дотолкова вбеси Марк Уебър, че австралиецът го нарече „first lap nutcase“ зарази множеството инциденти, предизвикани от французина. След Гран при на Великобритания Уебър отново изрази мнение и то бе, че Ромен като че ли не разбира правилата след толкова години в F1.

„Според мен Грожан разбира страшно погрешно какво е борба гума до гума в съвременните Гран при надпревари“, отбеляза Марк. „Споменава какво правел Макс [Верстапен] преди. Това вече е в миналото, продължили сме напред. Той е един от директорите на GPDA (асоциацията на пилотите във Формула 1 – б.а.). Би трябвало да е наясно с правилата.“

Самият Грожан бе убеден, че не е стори нищо чак толкова опасно. Призна, че късно е направил маневрата си спрямо Рикиардо, но бе изненадан от реакцията на Сайнц. Ромен повтори, че при маневрата спрямо испанеца е имало голямо пространство и време за реакция.