Международната автомобилна федерация (ФИА) приложи по-сериозни тестове за проверка на здравината на задното крило при огъване по време на уикенда за Гран при на Канада.
Проверени са били задните спойлери на 5-те водещи отбора в шампионата, като извън стандартния тест и имало и такъва, при който силата е била увеличена с цели 50% повече от посочените в правилника натоварвания, за да се види какъв ще бъде резултата.
В уикенда в Монреал се появиха слухове, че тимовете на Ферари и Ред Бул използват определени техники, за да позволят на задното и предното крило съответно при Скудерията и Биковете да се измества в различни посоки при висока скорост повече от допустимото, нарушавайки точка 3.15 от правилника .
От години федерацията налага все по-строги изисквания за здравина на различните елементи при тестове с огъване под натиск. От онборд кадрите в Канада се виждаше как задното крило на болида на Ферари и предното на Ред Бул подозрително много се движат, което намалява съпротивлението и съответно увеличава скоростта на правите.
След обстойна проверка от централата обявиха, че въпросните подозрителни крила напълно отговаря на правилата, а също така и всички задни крила на другите отбори – Мерцедес, Ред Бул, Уилямс и Форс Индия, които са били проверявани.