Международната автомобилна федерация (ФИА) е готова да разреши на Пирели да използват болид от 2013 г. за тестовете си, за да се преодолеят проблемите с гумите, проявили се по време на Гран при на Великобритания.
Доставчикът вече има планирани две сесии. Първата е за следващата седмица на пистата Пол Рикар, а втората – след още 14 дни в Барселона. Засега програмата е да се използва Рено-то от 2010 г., с което по принцип се правят изпитанията на гуми.
Моторспорт шефът на италианската компания Пол Хембри се срещна с президента на ФИА Жан Тод и управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун в събота преди надпреварата на Силвърстоун. Именно тогава – а не след надпреварата и случилите се в нея поредица инциденти с лява задна гума на няколко автомобила – Пирели са били поканени от Тод да участват в тазседмичното заседание спортната работна група. Постигнато е и споразумение за това, че правилата за тестове трябва да се променят, за да се правят нормални изпитания с цел повишаване на сигурността. Тод е изразил готовност ФИА да направи каквото трябва, за да може компанията да изпита нормално гумите си, дори да позволи използването на кола от настоящия сезон.
– Това отношение е наистина много добра. То показва, че всички сме си взели поука от случилото се. Важно е да се направят промени и точно това предложи Жан в събота, което е много положително. Всички трябва да прегледаме работата си и да поправим ситуацията – коментира Хембри пред autosport.com.
Тод обясни, че при наличието на проблеми трябва да се търси бързо решение и да не се реагира единствено емоционално.
Междувременно Екълстоун отхвърли приказките за евентуален бойкот в предстоящата Гран при на Германия заради експлодиралите на Силвърстоун гуми. Той направо заяви, че Пирели няма да имат ограничения по отношение на това какви автомобили могат да използват за теста си.
– Пирели се оплакаха преди, когато тези гуми се разслояваха, но това няма нищо общо с последните инциденти. Те заявиха, че искат да оправят нещата, но нямат възможност да правят изпитания заради глупавите ограничения, които имаме. Но аз говорих с Жан Тод през уикенда и той каза: „Да им позволим да тестват“. Така че им разреши да направят две тридневни серии проби от сега до… е, докогато искат, за да се постараят да имаме нещо за догодина, както и (решение) за сега. И точно това ще се случи – заяви англичанинът.
Той също отбеляза, че за щастие станалото във Великобритания се размина без сериозни последици:
– Можеше да има сериозни катастрофи. Нужно е да сме внимателни, да разберем точно какво се обърка преди да кажем нещо повече. Едно е сигурно и то е, че Пирели не желаят проблеми. Сега те ще разследват, за да видят дали бордюрите имаха нещо общо. Дори един-двама пилоти споменаха, че може това да е причината.
Толкова споменаваните вчера бордюри обаче бяха защитени от президента на клуба на британските автомобилни състезатели (BRDC) Дерек Уоруик.
– Тези бордюри се използват от 2009 г. и досега хиляди коли са преминавали по тях без какъвто и да е проблем. ФИА ги провериха и те отговарят изцяло на изискванията на федерацията – бе категоричен той.
Фернандо Алонсо (Ферари) също не смяташе, че бордюрите са причина за спуканите гуми. Двукратният световен шампион отбеляза, че се състезава на Силвърстоун много отдавна и никога не е имал грижи с преминаването по тях. Той обясни също така, че не се е пазел особено от бордюрите вчера, докато водеше битки в колоната.