Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА забрани подаването на информация към пилотите за карането им

ФИА забрани подаването на информация към пилотите за карането им

37
0
Грн при на Китай,Люис Хамилтън,старт

ФИА забрани на пилотите във Формула 1 да бъде подавана информация, отнасяща се до карането им. Това елиминира голяма част от съобщенията, изпращани досега от инженерите към състезателите.

В разпратената до отборите от рейс директора Чарли Уайтинг директива се посочва:

– За да се спазват изискванията на член 20.1 от спортния правилник на Формула 1 по всяко време, възнамеряваме незабавно стриктно да приложим правилото. Това означава, че радио комуникацията от пита към пилота не може да включва информация, свързана с представянето на колата или състезателя. Бихме искали да ви напомним, че прехвърлянето на данни от пита към болида е забранено с точка 8.5.2 от техническите правила.

На среща в четвъртък преди Гран при на Сингапур условията на забраната ще бъдат разисквани допълнително. Инженерите няма да могат да казват на пилотите кога да натискат спирачките, на каква предавка да карат, кога да ускорят. В същото време обаче данни като температура на гумите, разход на гориво и др. имат влияние както върху представянето, а и върху стратегиите.

По-рано този сезон бе развита теорията, че толкова подробните указания по радиото отнемат чара на надпреварите. Феновете започвали да възприемат пилотите като „кукли на конци”, които само изпълняват инструкциите на инженерите си. Идеята е състезателят зад волана сам да търси и преценява къде може да подобри времето си на писта, докато кара.

Четирикратният световен шампион Ален Прост например смята, че в настоящия си вариант радио комуникацията има негативно влияние върху това как публиката възприема спорта.

– Ако има нещо негативно, което мога да спомена за модерната Формула 1, то това са съобщенията по радиото. Хората могат да си помислят, че в спорта има прекалено много помощ отвън, че определени неща се контролират от други хора, не от пилота. Това е възможно най-лошото положение. Трудно е, тъй като е нужно да се постигне компромис. Другото негативно нещо са някои реплики от пилотите към питуола: „Той ме докосна, какво да направя? Обадете се на Чарли, питайте Чарли за наказание”. Това не може да е така, трябва да се забрани. Не е работа на пилота да говори по този начин. По принцип един състезател не бива да се оплаква. Не че няма право, просто да не го правят по радиото – обясни французинът, цитиран от Аутоспорт.