Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА все пак одобри използването на задвижващи системи от сезон 2015 през...

ФИА все пак одобри използването на задвижващи системи от сезон 2015 през 2016 г.

14
0

Развитието на задвижващите системи през 2016 г. ще остане по същата схема и няма да бъде ограничено. Освен това агрегатите от тази година ще могат да бъдат използвани и през следващата. Това стана ясно след среща между производителите на двигатели и ФИА в Женева. Ферари и Хонда се застъпиха най-сериозно за първото решение, а след гласуването на второто стана ясно, че все пак на Торо Росо, Ред Бул и Мейнър Маруся ще бъде разрешено да използват задвижващи системи от 2015 г., които отговарят на техническия регламент.

По отношение на развитието стана ясно следното – докато през тази година Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда разполагаха с 32 възможности за промени, то за 2016 бе предвидено да има намаление на 25 възможности. То обаче няма да влезе в сила. Освен това крайната дата за хомологацията на задвижващите системи ще е 28 февруари.

Бе предвидено да има ограничения и по отношение на зоните, които могат да бъдат развивани. При двигателя с вътрешно горене това са горната и долната част на корпуса на коляновия вал, клапаните и задвижването на допълнителните агрегати, които не трябваше да могат да бъдат променяни. Стана ясно, че тези ограничения няма да влязат в сила, както и намаляването на жетоните, които през 2016 г. ще са отново 32 и отново производителите ще могат да развиват системите си и по време на сезона. Със сигурност това е предимство за съперниците на Мерцедес, които ще имат възможност да намалят изоставането си.

Сега всички тези промени трябва да минат през следващите инстанции, като Формула 1 комисията на ФИА и Световния съвет. Едва тогава те ще залегнат устойчиво в регламента. Отхвърлена е била идеята освен сегашните задвижващи системи да могат да се използват и стари V8 атмосферни двигатели или 3,5-литрови туин турбо агрегати. Подобно желание имаше от страна на Ред Бул, чиито претенции бяха подкрепени и от Бърни Екълстоун.